همزمان با سفر وزیر کشور به استان مرکزی صورت گرفت،

اهدای زمین به خانواده های خوش جمعیت در شهر جدید امیرکبیر

مرکزی-کلمه نیوز-همزمان با سفر وزیر کشور به استان مرکزی، اهدای زمین به خانواده های خوش جمعیت در شهر جدید امیرکبیر صورت گرفت.

در این آیین که در شهر جدید امیرکبیر برگزار شد، وزیر کشور با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور، گفت: تمامی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارند.

احمد وحیدی افزود: زیرساخت‌های ارتباطی برای این امر در کشور فراهم شده و تلاش می‌شود انتخابات هشتم تیرماه بدون مشکل و به بهترین نحو انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم شور و شعور ملت ایران در نهایت به انتخابی مناسب ختم شود، ادامه داد: از ویژگی‌های دولت سیزدهم می توان به امانت‌داری اشاره کرد که با تاسی از راه این شهید، انتخابات امن و باشکوهی در کشور برگزار خواهد شد.

وحیدی با تاکید بر اینکه نهضت مسکن و جوانی جمعیت به طور جدی ادامه خواهد داشت، گفت: امیدواریم این کار ارزشمند تا انتها همانگونه که توسط شهید رئیسی دنبال می‌شد توسط رئیس جمهور بعدی نیز دنبال شود و این وعده ای که مردم در انتظار آن هستند تا آخر به خوبی انجام شود.

در ادامه این مراسم، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: با پیگیری ها و همت شهید جمهور، امروز ایران اسلامی تبدیل به کارگاه بزرگ ساخت مسکن شده و رشد ساخت و ساز تولید مسکن به ۷ و یک دهم در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

سعید غفوری افزود: در شهر جدید امیرکبیر واگذاری زمین و افتتاح مساکن را شاهد هستیم که واگذاری زمین ها در طرح جوانی جمعیت به عنوان طرح ملی در قطعات ۲۰۰ متر و بالای ۳۰۰ متر صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: در این مناطق برنامه هایی برای مدارس، مساجد و فضای سبز شهر نیز داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران ابراز کرد: ۹۰۰ قطعه در شهر امیرکبیر و در سراسر استان بیش از ۲ هزار قطعه اسناد زمین در این طرح واگذار شد.

غفوری ادامه داد: دو میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور کلید خورد که بخشی از این واحدها تحویل متقاضیان شده است.

وی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای پرند، هشتگرد، پردیس و سهند افتتاح شده و هفته آینده هم در اصفهان و امروز در اراک واگذاری زمین و مسکن عملیاتی می‌شود.

غفوری با اشاره به اینکه هم اکنون رشد تولید مسکن از ۶ و ۹ دهم درصد به هفت و یک دهم در دولت مردمی رسیده است، مهم ترین مشکل و چالش شهرهای جدید را تامین آب دانست و گفت: انتظار می‌رود وزارت نیرو نسبت به این مهم توجه ویژه ای داشته باشد.

در ادامه استاندار مرکزی نیز ابراز کرد: ۹ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های خوش نشین در استان پیش بینی شده که امروز ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در چند شهرستان استان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: شهر جدید امیر کبیر تنها شهر ویلایی کشور است که متقاضیان بسیاری برای خرید زمین و سکونت دارد.