آغاز پروژه تعریض و آسفالت جاده ایذه به مسجدسلیمان

خوزستان - عملیات تعریض و روکش آسفالت ۶ کیلومتر دیگر از جاده ایذه به مسجدسلیمان حد فاصل روستای راسوند تا منطقه سرگچ نوترکی ظهر امروز با حضور مسئولان شهرستان ایذه آغاز شد.

کلمه نیوز – حسن نبوتی فرماندار ایذه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: پروژه‌های بزرگی در حوزه راهسازی در سطح شهرستان آغاز شده است و از جمله آن می‌توان به آزادراه ایذه-لردگان با بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد که امروز بزرگترین پروژه راهسازی استان خوزستان به شمار می‌آید.

این مقام مسئول افزود: بخش زیادی از جاده ایذه-اهواز که یکی از مصیبت‌بارترین جاده‌ها بوده است که امروز اصلاح و چهار خطه شده است.

فرماندار شهرستان ایذه جاده این شهرستان به مسجدسلیمان را یکی از جاده‌های با اهمیت بین شهرستانی دانست و گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای بهسازی بخشی از این جاده اختصاص داده شد که امسال شاهد بهسازی و روکش ۹ کیلومتر از آن بودیم.

نبوتی با بیان اینکه این جاده در اصل به عنوان یک جاده بین روستایی برای دهستان مرغا بوده است، ادامه داد: پس از گذشت ۳۰ سال از احداث این جاده، آسفالت آن دچار فرسودگی شدید بوده و بر این اساس مسیر را برای تردد بین دو شهرستان پرخطر کرده و تا پیش از انجام کار آسفالت منطقه اساساً ارتباط بین دو شهرستان قطع بود.

وی با بیان اینکه تا پیش از آسفالت این محور تردد ایذه-مسجدسلیمان با طی مسافت ۱۴۷ کیلومتر از مسیر هفتکل به نفت سفید صورت می‌گرفت، عنوان کرد: با انجام این پروژه و رفع پیچ‌های خطرناک، طول مسیر ۶۶ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد افزود: با پیگیری‌های انجام شده کد و ردیف پروژه ملی برای آن تعریف شده است و اعتبار این فاز ۹۷ میلیارد تومان بوده که اجرای آن باعث رفع بخشی از نقاط پرخطر مسیر خواهد شد.