بزرگترین بازار خودروی اروپا تاریک شد

گروه اقتصادی: آمارهای رسمی نشان داد که فروش خودروهای جدید در آلمان در ماه سپتامبر با وجود افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی دوباره کاهش یافت.به گزارش بازار، اداره حمل ونقل موتوری فدرال KBA اعلام کرد که در مجموع ۲۰۸ هزار و ۸۴۸ خودروی جدید در ماه گذشته در آلمان ثبت شده که نسبت به ماه […]

گروه اقتصادی: آمارهای رسمی نشان داد که فروش خودروهای جدید در آلمان در ماه سپتامبر با وجود افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی دوباره کاهش یافت.به گزارش بازار، اداره حمل ونقل موتوری فدرال KBA اعلام کرد که در مجموع ۲۰۸ هزار و ۸۴۸ خودروی جدید در ماه گذشته در آلمان ثبت شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.

فروش خودروهای برقی باتری‌دار که برای ماه‌ها کاهش یافته بود، به حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید که ۸.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. اما شرکت مشاوره EY عنوان کرد که این نشان‌دهنده چرخش فروش خودروهای برقی نیست و فروش در سپتامبر ۲۰۲۳ پس از پایان یارانه های دولتی در ماه قبل کاهش یافته بود.

فروش خودروهای برقی عموماً در سال ۲۰۲۴ روند نزولی داشته و نسبت به سال قبل بسیار کمتر است و منتقدان کاهش تدریجی انگیزه‌ها را مقصر می‌دانند.کنستانتین گال، تحلیلگر EY گفت که بازار خودروی آلمان با ترکیبی از مشکلات از جمله اقتصاد داخلی ضعیف گرفته تا احساسات ضعیف مصرف کننده مواجه است. وی افزود که در حال حاضر رشدی وجود ندارد و آلمان تا حدودی از یک بهبود پایدار فاصله دارد. فروش ضعیف خودرو، تصویر نگران‌کننده‌ای را برای بخش گسترده‌تر خودرو آلمان منعکس می‌کند.

فولکس واگن، بزرگترین خودروساز اروپا ماه گذشته هشدار داد که ممکن است برای اولین‌بار در تاریخ خود کارخانه‌های خود را در آلمان تعطیل کند، زیرا این کشور برای کاهش هزینه‌ها و افزایش حاشیه سود ناچیز خود مبارزه می‌کند.خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که دولت آلمان، ماه گذشته میزبان مذاکرات بحران با شخصیت‌های ارشد صنعت خودرو بود و طبق گزارش‌ها، فولکس‌واگن خواستار بازگرداندن یارانه‌های خودروهای برقی برای تقویت بازار شد.