مدیرکل پست استان مرکزی:

یک میلیون مرسوله وارده و صادره از ابتدای سال جاری در استان مرکزی صورت گرفته است

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل پست استان مرکزی گفت: یک میلیون مرسوله وارده و صادره از ابتدای سال جاری در استان مرکزی صورت گرفته است.

حسن زارعی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز پست، افزود: در استان مرکزی، اداره کل پستدحدود ۸۰ سرویس به مردم خدمت ارائه می دهد.

وی ابراز کرد: حدود ۵۰۰ مرسوله خارجه طی ۶ ماهه گذشته به کشورهای انگلیس، کانادا، اردن، آمریکا و استرالیا داشته ایم.

مدیرکل پست استان مرکزی ادامه داد: کشور ایران در بحث سرانه مرسوله نسبت به دنیا عقب تر است که از دلایل این مورد می توان به این نکته اشاره کرد که مردم خودپستچی گری می کنند و بخشی هم موازی کاری است که این موضوع هزینه دولت را بالا می برد و سرانه را پایین می آورد.

زارعی با بیان اینکه اداره کل پست ۲۴ ساعته ارائه خدمات می دهد، اظهار کرد: می طلبد نمایندگان مجلس برای سختی و زیان آور بودن کار پست اقدامی را انجام دهند.

وی افزود: در بحث اربعین بیش از ۷۰ هزار مرسوله گذرنامه در استان مرکزی توزیع شد و در راه اندازی موکب در ایران و عراق این مهم انجام شد که در عراق ۸ موکب شرکت ملی پست تحت عنوان زائر پست که نماینده استان مرکزی هم در بین آنها حضور حضور داشت راه اندازی کرد، ضمن اینکه در استان مرکزی حدود ۱۷۰ گذرنامه و کارت ملی که گم شده بود توسط موکب پست استان بدست صاحبانش رسید.

زارعی بیان کرد: حدود ۹۵ درصد از مکان های شهری استان کدپستی آنها به هنگام شده و در حوزه روستایی تا پایان ۱۴۰۴ در برنامه است که مکان های روستایی به هنگام شوند، ضمن اینکه نصب پلاک های زوج و فرد آبی با همکاری شهرداری ها و دهیاری ها نیز انجام شده است.

زارعی اضافه کرد: احراز هویت مکانی بیش از ۳۰۰ هزار مکان در استان طی ۶ ماهه انجام شد و در خدمات نیابتی نیز نیابت گمرکی، کار سازمان هایی همچون ثبت احوال چاپ و توزیع شناسنامه حدود ۱۰ هزار جلد طی سه ماهه انجام شد.

وی یادآور شد: در حوزه میز خدمت طی یکسال ۱۸ میز خدمت در استان تشکیل شد و در حوزه کیفیت ارائه خدمات در کشور رتبه دوم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه پست استان مرکزی بهترین توزیع و کمترین شکایت را در کشور دارد، گفت: برای نصب صندوق های هوشمند ۶ نقطه را در مرکز استان جانمایی کردیم و در حوزه توسعه فضای کسب و کار، فضاهای موجود بهینه سازی شد و در مرکز استان درخواست زمین داده ایم، همچنین در مهاجران و شهرجدید امیرکبیر در حال انجام اقدام برای ساخت پست هستیم.

وی ابراز کرد: پست سیار در استان راه اندازی شده، اصلاح ساختار سازمانی و جانشین پروری در استان انجام شده و در تمام قسمت های ستادی و اجرایی اداره کل ارتقای بهره‌وری مشاهده می شود، ضمن اینکه سامانه پاسخگویی به شکایات نیز الکترونیکی شده است.

مدیر کل پست استان مرکزی در خصوص برنامه های پیش روی این اداره کل نیز گفت: نصب لاکرها یا صندوق های هوشمند، توسعه سرویس تی بی اس، سرویس پی اُ دی ، ورود ون های پستی به استان برای قبول و توزیع مرسوله ، و استفاده از موتور های برقی در راستای کاهش آلودگی هوا با همکاری سایر دستگاه‌ها و ایجاد بزرگترین تجزیه مبادله سبز در استان یعنی استفاده از انرژی های تجدید پذیر و ربات های هوشمند، توزیع محصولات بومی محلی استارتاپ ها، همکاری با صنایع سبک و جابجابی خرده بار صنایع استان و کار با مراکز رشد و شتاب دهنده فناوری از جمله این برنامه ها است که برخی از آنها همچون همکاری با استارتاپ ها و صنایع سبک در حال انجام است.