برگزاری اولین جلسه ستاد سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی استان خوزستان

خوزستان - امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ اولین جلسه ستاد سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی استان با حضور حبیبی مدیر کل آموزش و پرورش استان، موسوی معاونت ابتدایی، سروری رئيس اداره دوره اول ابتدایی و پیش دبستانی و علی ممبینی ریاست اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار گردید.

کلمه نیوز – در ابتدای این جلسه علی ممبینی ریاست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن اشاره به آمار طرح سنجش در سال قبل و آمار ارجاعات تخصصی، از افزایش تعداد مراکز به ۵۳ مرکز خبر داد و افزود:افزایش کیفیت خدمات آموزشی و سنجش و توانبخشی و کاهش معطلی والدین و نو آموزان از مهم ترین دلایل افزایش مراکز بود.

در ادامه جلسه حبیبی مدیرکل آمورزش و پرورش استان ضمن اشاره به اهمیت طرح سنجش، غربالگری نوآموزان، جایدهی صحیح آموزشی، عدالت آموزشی و مداخله بهنگام را از مهم ترین نتایج این طرح برشمرد.

ایشان با بیان آمار نوآموزان پیش دبستانی در سراسر استان، خواستار اطلاع رسانی گسترده و برنامه ریزی در خصوص انجام نوبت گیری مداوم و مستمر در مراکز جامع سراسر استان شد.

جزییات سامانه جدید سنجش(سیرت ۲)، روزهای نوبت گیری در مراکز، توانمند سازی آموزگاران شاغل در مراکز جامع،آمار جهش تحصیلی و.. از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.