با پیگیری دکتر نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب انجام شد،

برگزاری جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-با پیگیری دکتر نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان مرکزی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار مرکزی برگزار شد.

این جلسه با توجه به فراوانی محصول انگور و کشمش در شهرستان خنداب نسبت به سنوات گذشته و پیگیری ویژه فرماندار شهرستان خنداب در خصوص ورود بخش دولتی جهت خرید تضمینی کشمش در راستایی حمایت ازباغداران شهرستان خنداب و پیرو جلسات قبلی پیرامون این موضوع برای ورود بخش دولتی و زیر مجموعه‌های تعاون روستایی، برگزار گردید.

پس از بحث و بررسی در این نشست، مواردی اعم از ورود بخش تعاون روستایی استان جهت خرید محصول تولیدی باغداران، اعطای تسهیلات مورد نیاز از سوی بانک‌های عامل به تعاون روستایی جهت اقدام عملیاتی، ارائه همکاری لازم از سوی تعاون روستایی جهت خرید و انبار محصول و برنامه‌ریزی جهت ایجاد کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی کشمش در شهرستان خنداب به تصویب رسید.

دکتر ابراهیمی در این جلسه بیان کرد: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی، تلاش باغداران ساعی و عنایت الهی امسال تولید بالایی از انگور و به تبع آن کشمش را شاهد هستیم.

وی افزود: بلافاصله با وزیر جهاد کشاورزی صحبت و‌ در کمیسیون کشاورزی به ایشان تاکید کردم برنامه و دستور لازم را در خصوص هماهنگی خرید توافقی و تضمینی کشمش انجام دهند. دیروز صبح مجددا با وزیر محترم تلفنی صحبت شد و عرض شد اینکه ما به موقع کارها را انجام دهیم ارزش داریم و اگر کارها را به زمان بسپاریم هیچ ارزشی ندارد.

قلی ابراهیمی اظهار کرد: هفته پیش طی مکاتبه با وزیر جهاد و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور خواهان تسریع در تامین منابع خرید صورت گرفت. با توجه به‌ پیگیری های انجام شده مقرر شد طی حداکثر هفته اتی  میزان و نحوه خرید کشمش تولیدی بطور عام در استان و خاص در شهرستان خنداب تعیین تکلیف و اجرایی شود.