دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی:

حجاب و عفاف مانع نشاط در بانوان نمی شود

مرکزی-کلمه نیوز-دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در همایش عفاف و حجاب که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی برگزار شد، گفت: یکی از مسائلی که درباره عفاف و حجاب مطرح می کنند این است که رابطه عفاف و حجاب با نشاط اجتماعی چیست؟ باید به این نکته اشاره کرد که حجاب و عفاف مانع نشاط اجتماعی بانوان نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر فرخی افزود: حجاب و عفاف یک نوع ابتکار بین دو نظریه افراطی و تفریطی در جهان است، چرا که دو نظریه در مورد بانوان وجود دارد اول اینکه بانوان در جامعه حضور پیدا نکنند و نظریه دوم شرکت بانوان بصورت برهنه در جامعه است که در کنار اینها یک نظریه خلاقانه آمده که بانوان بخش مهمی از جامعه هستند و باید در جامعه حاضر شوند آن هم با نگاه انسانی و حجاب و عفاف که به رعایت حقوق بانوان اشاره دارد و در آیات قرآن نیز به این موضوع اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی بانوان با حجاب و عفاف در جامعه حاضر می شوند مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند، اظهار کرد: عفاف و حجاب به بسیاری از موارد زندگی ارتباط دارد و مانع نشاط نمی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به عفاف و حجاب و بحث خانواده هزینه کرده است، لذا باید برای تدوین فلسفه عفاف و حجاب برنامه ریزی داشته باشیم.

فرخی گفت: بحث ارزیابی های عفاف و حجاب در دستگاه ها که انجام شد باعث رشد این موضوع شد.

وی یادآور شد: حجاب برای کسی که جاهلانه و با زور اطرافیان بر سر می کند نشاط آور نیست، اما برای کسی که آثار خوب آن را درک کرده نشاط‌آور است.

این همایش تحت عنوان حجاب، عفاف و نشاط خانواده نامگذاری شده است، حجاب و عفاف با ایجاد شرایط ویژه ای در خانواده و جامعه به ایجاد امنیت و آرامش خاطر و نشاط پایدار جامعه منجر می شود.