مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی:

فرهنگ و هنر، به همراه صنعت گردشگری، نقش بسزایی در توسعه پایدار و هویت‌بخشی به جامعه ایفا می‌کنند

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: فرهنگ و هنر، به همراه صنعت گردشگری، نقش بسزایی در توسعه پایدار و هویت‌بخشی به جامعه ایفا می‌کنند.

محمود مرادی نراقی در آیین تجلیل از فعالان فرهنگی-اجتماعی اراک و گردشگری استان مرکزی در سرای مهر بازار اراک که به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی اراک و با محوریت تجلیل از دکتر اسماعیل شیعه، دکتر احمد جعفری نژاد، فعالان فرهنگی-اجتماعی اراک و گردشگری استان مرکزی، به همراه بزرگداشت هنرمند فقید عزت‌اله ابراهیمی، برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این مراسم، تجلیل از زحمات و فعالیت‌های ارزشمند افرادی است که در راستای ارتقاء فرهنگ، هنر و گردشگری در شهر اراک و استان مرکزی تلاش کرده‌اند.

در ادامه شهردار کلانشهر اراک، گفت: در هفته فرهنگی اراک حضور و همدلی و همراهی دستگاه های اجرایی و مردم را شاهد بودیم،ضمن اینکه باید یادآور شوم در شهر اراک توانمندی ها متنوع است که باید این ظرفیت ها به سمتی هدفمند سوق داده شوند.

علیرضا محمودی افزود: صدارت امیرکبیر بهانه خوبی برای گرامیداشت روز اراک است و هدف دور هم جمع شدن اراکی ها و به خودشان افتخار کردن است.

وی اظهار کرد: بازار اراک را باید مورد توجه ویژه قرار دهیم که در این خصوص با ابتکار مسئولان و جدیت میراث‌فرهنگی توانستیم مجموعه ای را درست کنیم که تمام توانمندی های قانونی را برای احیای بازار کنار هم قرار دهیم.

شهردار کلانشهر اراک با بیان اینکه از ظرفیت بزرگان نیز باید استفاده کنیم، گفت:
رختشورخانه ها را باید در اراک با یک نمای سنتی و استراتژی جدید و محکم احیا کنیم.

گفتنی است در پایان این آیین از فعالان عرصه گردشگری و برگزیدگان جشنواره خبری میراث‌فرهنگی تجلیل شد.

لازم به ذکر است در بخش خبری این جشنواره سایه قهیه ای خبرنگار، مهدی کزازی خبرنگار و مهران صوفی عکاس مورد تجلیل قرار گرفتند.