رهاسازی دو بهله عقاب از نوع خالدار و‌ مارگیر در شهرستان قیروکارزین

فارس_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از رهاسازی دو بهله عقاب از نوع خالدار و‌ مارگیر در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: این گونه های حیات وحش پس از دو سال تیمار و مداوا توسط همیاران محیط زیست در طبیعت شهرستان قیروکارزین رها شدند.

کلمه نیوز_ عباس قائدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین ، با بیان اینکه عقاب های خالدار و مارگیر از گونه های تحت حفاظت محیط زیست است از شهروندان خواست تا در مواجهه با این گونه های حیات وحش با آنان همراه با رافت و مهر برخورد کنند و مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

قائدی با بیان اینکه کاهش پرندگان شکاری موجب افزایش جوندگان، آفات و بیماری‌ها می‌شود به نقش عقاب ها در طبیعت اشاره کرد و افزود: فراوان شدن جوندگان ضمن تخریب مزارع گسترش بیماری هایی نظیر سالک و طاعون را در پی دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین با اشاره به علاقه مندی برخی افراد برای نگهداری پرندگان شکاری یادآور شد: نگهداری این گونه های حیات وحش در خانه و در قفس تخلف است، کسانیکه به این گونه حیات وحش علاقه دارند باید به قلمرو و آزادی آن احترام بگذارند و زیبایی عقاب را در طبیعت ببینند.

قائدی همچنین با تقدیر از کسانیکه برای تیمار و رها سازی این دو گونه عقاب تلاش کردند ادامه داد: زنده گیری پرندگانی چون بالابان، عقاب، بحری، دلیجه و سارگپه که در پاییز به استان فارس مهاجرت می‌کنند باعث شده آنها کمیاب شوند. نباید بگذاریم این گونه های حیات وحش از طبیعت حذف شوند و نباید شرایطی به وجود آید که صرفا آن را در باغ وحش یا موزه ببینیم.