احیاء و صیانت از جنگل‌های چاتیز شهرستان جهرم در دستور کار دستگاه قضایی

فارس_ رئیس دادگستری شهرستان جهرم بر اصل پیشگیری در مقابله با تعدی متصرفان اراضی ملی تاکید کرد و گفت: حفاظت از مناطق و رویشگاه‌های جنگلی اولویت است.

کلمه نیوز، محسن رستگار رئیس دادگستری شهرستان جهرم در بازدید از اراضی جنگلی منطقه چاتیز این شهرستان و تصرفات بوقوع پیوسته در این مناطق گفت: مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی و جنگلی باید با اهتمام بیشتری ادامه یابد.
وی با تاکید براصل پیشگیری در مقابله با تعدی متصرفان اراضی ملی خطاب به دستگاه‌های مسئول و نهادهای متولی از پیشگیری به عنوان مهمترین اصل در جلوگیری از زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز یاد و تاکید کرد: اجرای این امر مهم در اولویت برنامه‌ها و اقدامات قرار دارد و با هرگونه ساخت‌وساز و احداث بنا در اراضی ملی جلوگیری خواهد شد.
رستگار با اشاره به حمایت قاطع دستگاه قضایی در احیاء و توسعه جنگل های چاتیز شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: پیگیری پرونده های مطروحه در دادگستری با توان وجدیت بیشتر ادامه دارد و در این راستا برای رفع مسائل و معضلات موجود در مسیر صیانت از اراضی ملی، اقدامات و تدابیر لازم و عاجل صورت گیرد.
رئیس دادگستری شهرستان جهرم افزود: با اتخاذ تدابیر ویژه اعم از احیاء ، واکاری و تثبیت ذخیره گاه‌های جنگلی می‌توان میزان تخریب و تصرف اراضی ملی و جنگلی را تا حدودی کاهش داد.
این مسئول قضایی در پایان با اشاره به اینکه حفظ و صیانت از اراضی ملی یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی است هشدار داد: با هرگونه سهل انگاری در امر صیانت از انفال و اراضی ملی با جدیت و مطابق قانون برخورد خواهد شد.
ابراهیم شهسواری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم نیز با اشاره به اهمیت ذخیره گاه های جنگلی شهرستان بویژه جنگل چاتیز افزود: حفاظت از مناطق و رویشگاه‌های این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در این راستا با هر گونه تعدی و دست اندازی به اراضی ملی و جنگلی قاطعانه برخورد خواهد شد.
شهسواری ضمن قدردانی از دستگاه قضایی و عوامل نیروی انتظامی از مردم طبیعت دوست شهرستان خواست در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی و سرمایه های همگانی همکاری های لازم را با نیروهای منابع طبیعی داشته و هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی را به شماره ۱۳۹ یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل ومرتع گزارش دهند.