اشتغال به تحصیل قریب به ۶۰ هزار دانش آموز کم توان ذهنی در رشتههای کاردانش
کلمه نیوز _ حمید طریفی در بازدید از مدارس استثنایی شیراز گفت: ۳۶ رشته کاردانش خاص دانش اموزان استثنایی را ایجاد کردیم که متناسب با شرایط و اقلیم و بازار کار باشند و خروجی های هنرستان های استثنایی ما نیز بسیار خوب و در حد خروجی هنرستان های عادی میباشد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: دوره پیش حرفه ای و حرفه ای با هدف اینکه دانش آموزان آمادگی ورود به حرفه و شغل را داشته باشند و یک تضمینی برای آینده و زندگی آنها باشد ایجاد شده است.
طریفی ادامه داد: رویکرد ما رویکردی حمایتی است تا اینکه دانش آموزان استثنایی نیز در فرآیند رشد و توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرین باشند.
وی گفت: همانگونه که آموزش و پرورش محور توسعه و پیشرفت کشور است دانش آموزان استثنایی نیز جزئی از آموزش و پرورش هستند و باید همان نگاهی که به دانش آموزان عادی داریم به دانش آموزان استثنایی نیز داشته باشیم.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ هزار نفر از دانش آموزان ما در گروه های کم توان ذهنی در رشته های کاردانشی مشغول به تحصیل هستند گفت: از آنجا که تک تک این دانش آموزان در فرآیند رشد، توسعه و تعالی کشور تاثیرگذارند لذا باید شرایط برای آنها محیا شود و ما نیز از آنها حمایت می کنیم.
طریفی افزود: ایجاد رشته های متناسب با این دانش آموزان برای ادامه تحصیل در سطوح عالی و تکمیلی با رویکرد مهارت آموزی و حرفه ای نیز از ماموریت های اصلی ما است و این رویکردی برگرفته از نگاه ملی به این دانش آموزان است.
وی به تعاملات بین بخشی و فرابخشی و ارتباطاتی که با سازمان کار، بهزیستی، وزارت کار و تعاون داریم اشاره کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: لازم است رشته های متناسب با شرایط روز و مشاغل مورد نیاز در آینده برای این دانش آموزان ایجاد شود و حتما رشته ها بازنگری شود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰