مدیر آموزش و پرورش شهرستان مُهر در حاشیه اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور در تهران تاکید کرد:

مسئله هویت یکی از اساسی‌ترین مسائل و چالش‌های نظام تعلیم و تربیت است

فارس_ مدیر آموزش و پرورش شهرستان مُهر گفت: یکی از مهمترین اهداف وکارکردهای نظام آموزش و پرورش را در فراهم ساختن شرایط لازم برای رشد هویت متعلمان دانست.

کلمه نیوز _ مسلم احمدی در حاشیه برگزاری سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در تهران، گفت: از آنجا که مسئله هویت، از نخستین دوره‌های حیات انسانی همواره مطرح بوده است، امروزه نیز به عنوان یکی از اساسی‌ترین مسائل و چالش‌های نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مُهر افزود: بر این اساس می‌توان یکی از مهمترین اهداف و کارکردهای نظام آموزش و پرورش را در فراهم ساختن شرایط لازم برای رشد هویت متعلمان دانست، چرا که نیاز به آن و احساس تعلق، وفاداری و گرایش به سمت آن از ضرورت‌های انکارناپذیر در هر جامعه‌ای است.
احمدی ادامه داد: با توجه به اینکه نظام اموزش و پرورش در همه کشورها بزرگ‌ترین نیرو و سرمایۀ انسانی را در اختیار دارد،می‌تواند یکی از بهترین راه‌های تحکیم و تقویت هویت ملی به شمار آید و برنامه‌های درسی به عنوان مهم‌ترین ارکان اصلی این نظام می‌توانند نقشی محوری و کلیدی در شکل‌گیری و تکوین هویت ملی  فراگیران ایفا نماید و جهت‌گیری هویتی افراد را با جهت‌گیری ارزشی و هنجاری نظام سیاسی همراه سازد.
وی گفت: بنابراین جهت تحقق این مهم از یک سو، با توجه به برداشته شدن مرزها و پیدایش فرهنگ‌های متفاوت در کنار یکدیگر، نظام تعلیم و تربیت کشور مستلزم به ضرورت تدوین یک برنامه درسی منسجم با توجه به فرهنگ‌های متنوع و متکثر موجود در جامعه می‌باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مُهر افزود: از سویی دیگر علاوه بر در نظر گرفتن نقش و جایگاه خرده فرهنگ‌های بومی لزوم توجه به مؤلفه‌های هویتی و تمدنی در برنامه‌های درسی مطابق با سند چشم انداز و سند تحول بنیادین جهت برون رفت از مسائل و چالش‌های هویتی، امری ضرور و غیر قابل‌انکار است.