بیش از ۲۰ هزار نفر در صنایع دوره کارورزی را پشت سر گذاشتند

مدیر عامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی گفت: در تابستان سال جاری بیش از ۲۰ هزار نفر در صنایع دوره کارورزی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش کلمه نیوز، منصوره شریف الحسینی اظهار کرد: در تابستان سال جاری بیش از ۲۰ هزار نفر در صنایع دوره کارورزی را پشت سر گذاشتند. اما بازخورد و استعداد یابی و نخبه پروی و گزینش چهره‌های برتر جوان که مورد حمایت مدیران صنایع قرار گیرند آماری در دسترس نیست. ما باید طرح‌های کاروزی را عملیاتی رابه نتیجه بخش بودن تبدیل کنیم.

مدیر عامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی به اهمیت کارورزی و کار آموزی اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم که خروجی هنرجویان در مراکز تولیدی و صنعتی اثر گذار بوده و نخبه پروری و استعداد یابی در رشته‌های خاص شناسایی و چرخه صنعت به سمت جوان‌گرایی حرکت کند.

وی بیان کرد: امیدواریم صاحبان صنایع محیطی را فراهم کنند که از این قوانین و ضوابط برای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی به صورت عملیاتی و راهکاری برای جلوگیری از هدر رفت نیروی انسانی استفاده کنیم.

شریف الحسینی اظهار کرد: بیش از ۵میلیون نفر ساعت هنرجویان دوران کارورزی را در رشته‌های تخصصی پشت سر گذاشتند که معتقدیم اگر این فرصت را قدر بدانیم و در راستای توسعه و مهارت آموزی مد نظر قرار دهیم به قطع به مسؤولیت خود در جامعه همت ورزیدیم.

پرورش استعدادهای فنی باید در اولویت قرار گیرد

در ادامه رضا حمیدی، رئیس هیأت امنا مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی احداث و راه اندازی هنرستان‌های فنی در کشور را ضروری دانست و گفت: احداث دانشگاه‌ها و دبیرستان‌هایی که به تولید جوانان بیکار کمک می‌کنند عین تفکر و اندیشه استعمار است که امیدواریم دولت مردان این معضل را مورد توجه قرار دهند.

رئیس هیأت امنا مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه احداث هنرستان‌های مهارت آموزی راهکار حفظ سرمایه‌های انسانی ذکر کرد و تصریح کرد: مهارت آموزی و تخصص گرایی باید در جامعه رونق پیدا کند.

وی گفت: صنعت و مهارت آموزی در جهان ۲ بال پیروزی پیشرفت صنعتی در جهان است که متأسفانه در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته است

حمیدی با اشاره به بیکاربودن ۵میلیون نفر فارغ التحصیل جوان بیکار در جامعه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده اند که آموزش‌های فنی و حرفه ای را غافل نشوید چه کسانی به این مهم توجه کردند؟ ایشان فرمودند همانطور که مملکت به علم احتیاج دارد به پنجه‌های مهارتی صنعتگر و هنرمند نیازداردو این یعنی تربیت تکنیسین و کارگر ماهر است.

رئیس هیأت امنا مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: پرورش استعدادهای فنی باید در اولویت قرار گیرد. بسیاری از تجهیزات و ابزار و آلات کارخانجات و صنایع به روز شده است اما توانایی علمی متخصصان و تکنیسین‌های ما به روز رسانی نشده است بنابر این ضروری است که صاحبان صنایع و متولیان آموزشی نسیت به جذب و حرفه آموزی جوانان و آشنایی آنان به علم روز تجهیزات فنی به پیش بروند. امیدواریم فرایند آموزش و پرورش به سمت و سوی مهارت آموزی حرکت کند.

وی بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در خانواده‌ها باید نهادینه شود و دولت مردان باور کنند که تلاش برای گسترش و توسعه آموزش‌های کلاسیک عقیده و طرز تفکر استعمار است که در کنار هر روستا یک دانشگاه افتتاح می‌کنند.

حمیدی به افتتاح و راه اندازی هنرستان دخترانه شهید سلیمانی با ظرفیت ۱۵ کلاس که به مدت ۹ ماه ساخته و به بهره بردای رسیپدهاست اشاره کرد و گفت: بنا بود در احداث این مجموعه دولت مشارکت ۵۰ درصدی داشته باشد که به وعده عمل نکرداما شخصاً به وظیفه انسانی خود عمل کردم و این مجموعه را به پایان رساندیم وتحویلآموزش و پرورش دادیم تا تجهیز و راه اندازی کند.

انتهایپیام/