پوشش خدمت رسانی هلال احمر برای زائران پیاده اربعین ودهه آخر صفر

مدیر عامل جمعیت خراسان رضوی گفت : امسال همزمان با ایام اربعین برای خدمت رسانی در عراق در هر صد عمود یک پایگاه خدمت رسانی اربعین برنامه ریزی شده است همچنین همزمان بادهه آخر صفر، تعداد ۱۰۷ پایگاه هلال احمر در نقاط مختلف محورهای منتهی به مشهد در استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش کلمه نیوز، محسن ذاکریان در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: امسال برای ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی مجموعه استانها تامین نیرو و تجهیزات رابرعهده دارند که خراسان رضوی سه دستگاه تریلی و تجهیزات مورد نیاز و ۴۰ نفر نیرو اعزام دارد.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در هر ۱۰۰ عمود یک پایگاه امدادی هلال احمر مستقر برای خدمت به زائران اربعین مستقر می شود. وی در خصوص کمبودهای هلال احمر خراسان رضوی در حوزه امدادرسانی اظهار کرد: در صورتی که بحران آنی در استان اتفاق بیفتد با امکانات موجود و جمعیت بیش از هفت میلیون نفری استان، امکان پوشش امدادی بیش از ۵ هزار نفر جمعیت را بیشتر نداریم.

مدیر عامل هلال احمر جمعیت استان خراسان رضوی در خصوص مشکلات هلال احمر شهر مشهد بیان کرد: مهمترین مشکل ما سازمان نیافتگی امکانات هلال احمر متناسب با وسعت شهر مشهد است، همچنین حداقل درخواست ما این است که مشهد باید تبدیل به پنج شعبه یا منطقه تبدیل شود تا سازماندهی مدیریت و فرماندهی نیروهای امدادی متناسب با گستردگی شهر محقق شود.

وی تصریح کرد: وضعیت موجود مناسب نیست و در حوزه لجستیکی هلال احمر استان خراسان رضوی بسیار فرسوده است و برای مدت بیش از ۱۰ سال است که تجهیزات ما در استان به روز رسانی نشده است .

ذاکریان درادامه گفت: ۴۲ دستگاه آمبولانس، ۲۷ ست نجات و ۳۵ خودروی امدادی تجهیزات موجود امدادی استان خراسان رضوی است که تقریبا همه متعلق به ۱۰ سال پیش می باشند.

وی درخصوص به نیاز به ۲۸ پایگاه جدید امداد و نجات در خراسان رضوی برای پوشش کامل امدادی در جاده های استان افزود: بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوانیم شعب و پایگاههای مورد نیاز خراسان رضوی را ایجاد کنیم، البته با توچه به بحران خیز بودن کشور و استان مجموعه کشور در صورت بروز بحران و حادثه همیاری و همکاری دارند.