نوری: دولت به دنبال تصویب طرح حمایت از دانش آموزان نخبه است
یوسف نوری صبح پنجشنبه در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار داشت: جشنواره به نام فردی است که ریاضی شناس، جغرافیدان، مورخ و فیلسوف بوده است که حکیم یا همه چیزدان بوده است و عضو دارالحکمه زمان بوده؛ اما بیشتر در ریاضی گرایش جبر معروف بود که بخشی از این شهره بودن را میتوان […]
یوسف نوری صبح پنجشنبه در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار داشت: جشنواره به نام فردی است که ریاضی شناس، جغرافیدان، مورخ و فیلسوف بوده است که حکیم یا همه چیزدان بوده است و عضو دارالحکمه زمان بوده؛ اما بیشتر در ریاضی گرایش جبر معروف بود که بخشی از این شهره بودن را میتوان در نویسنده فرانسوی دید که نیمه اول قرن نهم میلادی را عصر خوارزمی خوانده، همچنین کتب خوارزمی او تا قرن شانزدهم میلادی در دانشگاهها تدریس میشد.
وی افزود: هشتمین جشنواره خوارزمی به نام کاظمی آشتیانی است که از خود اصفهان است که مؤسس رویان است که از نزدیک با آنها آشنا هستم، زیرا فرزند خودم سالهای گذشته مقام آور جشنواره خوارزمی بود و الان در رویان مشغول کار است، کاظمی آشتیانی معتقد است هرچه دارد از زمان معلمی است، او در دوران جنگ پیش رهبر میرود که برای سلولهای بنیادی دو اتاق به او اختصاص مییابد و کار تحقیقاتی انجام میدهد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کاظمی آشتیانی میگوید در آن زمان به همه مراجعه کردیم جواب منفی دادند، اما با همان امکانات کم باهمت خیلی سال است در ردیف سه کشور بزرگ دنیا در این عرصه هستند، میخواهم دانشآموزان این را بدانند که مانع زیاد است؛ اما مأیوس نشوید، افرادی مثل دکتر حسابی و آشتیانی اگر میرفتند کسی آنها را نمیشناخت، زیرا جامعه ما آنها را معرفی کرد و بستر ما برای معرفی بهتر است ولو شاید زندگی شخصی که از کشور میرود بهتر باشد، عرصه کار در خارج وجود دارد؛ اما سخت است، افراد زیادی را میشناسم که از کشور رفتند و تازه شروع کردند.
نوری ابراز داشت: زایش، رویش و پرورش ایده در آموزش عمومی است نه دانشگاه و در این راستا وظیفه داریم بستری برای دانشآموزان ایجاد کنیم و در این راستا ۳۵۰ اردوگاه و ۶۸۰ پژوهشسرا داریم، و باید با همکاری پارک و علم و فناوری و دانشگاهها مربیانی تربیت کنیم که سکوی استعدادیابی راه بیفتد که در این راستا همه استعدادها را بشناسیم و موضوعات کشور را فعال کنیم؛ زیرا مسئله در کشور زیاد است و بعد از حل این موضوعات، مسائل بینالمللی را بررسی کنیم.
وی تصریح کرد: ما میدانیم شما معلمان و دانشآموزان خودتان هزینه کردید، از اینجا باید زمینه ایجاد شود که دانشآموزان تربیت شوند و از طریق مراکز شتابدهنده تجاریسازی محصولات انجام شود، بسیاری از محصولاتی که فکر میکنیم در ایران نیست میتواند توسط همین دانشآموزان ساخته شود، فقط باید مسائل را به بچهها منتقل کنیم.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: با وجود سالها کار در پارک علم و فناوری از کار بچهها تعجب میکنیم که چگونه این دستاوردها را ایجاد کردهاند، اگر به دانشآموزان اعتماد باشد به جایی میرسیم و اگر این اتفاق بیفتد در سرانههای اقتصادی وضعیت آموزش و پرورش بهتر میشود و نابرابریها کم میشود و دولت نیز دنبال همین است، در همین مدت ۱۰ آئیننامه برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان انجام شده، همچنین دنبال هستیم مالکیت معنوی و پشتیبانی برای بچهها انجام شود و تسهیلاتی برای شما ایجاد شود که یک ماه دیگر تصویب خواهد شد، زیرا دولت و رئیسجمهور بهطورجدی دنبال این موضوع است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰