مدیر مخابرات منطقه مرکزی:

با اصلاح تعرفه های تلفن ثابت، کیفیت سرویس دهی به مشتریان افزایش می یابد

مرکزی-کلمه نیوز- مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت:با اصلاح تعرفه های تلفن ثابت، کیفیت سرویس دهی به مشتریان افزایش می یابد.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی، اظهار داشت: ثابت ماندن تعرفه های مخابراتی طی سال های گذشته باعث شده که بخش های مختلف شبکه به ویژه شبکه ی ثابت دچار فرسودگی و اختلال شود و از طرف دیگر توسعه ی زیرساخت های اساسی متوقف شود.

مهندس علیرضا لطفی بیان کرد: شرکت مخابرات ایران که عملاً مهم ترین بازیگر عرصه ارتباطات ثابت کشور است در طول بیش از ۱۰ سال بارها و بارها از راه های مختلف، نیاز خود و کشور برای تغییر تعرفه خدمات تلفن ثابت را اعلام کرده است؛ اما این درخواست هر بار با بهانه های مختلف، مورد مخالفت قرار گرفته است. این در حالی است که صورتهای مالی مخابرات در چند سال اخیر نشان می دهند، سرویس تلفن ثابت با تعرفه های موجود نه تنها سود ده نیست بلکه هزینه های خود را نیز تامین نمی کند.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی افزود: هزینه نگهداری یک خط تلفن شهری ماهانه بیش از ۲۰ هزار تومان است؛ اما در مقابل متوسط درآمد هر خط تلفن در ماه کمتر از ۷ هزار تومان است و این یعنی مخابرات باید تقریباً ۳ برابر درآمد هر خط تلفن را صرف نگهداری آن کند و بدیهی است که این موضوع منجر به ورشکستگی هر شرکتی خواهد شد.

لطفی اظهار داشت: مخابرات با وجود خصوصی شدن با استخدام ده ها هزار نیروی انسانی بخشی از وظیفه دولت در این زمینه را بر عهده گرفته و به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشاغل متعددی را ایجاد کرده است و همچنین در این سال ها مصوبات متعدد مجلس و دولت، شرکت مخابرات را ملزم به استخدام نیروهای جدیدی کرده است که در نهایت همین موضوع باعث شده است بیش از ۸۰ درصد درآمد مخابرات صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود شود و حتی گاهی اوقات شنیده شده که مخابرات برای پرداخت حقوق پرسنل خود مجبور به دریافت وام شده است.

وی، ادامه داد: عدم تغییر تعرفه ها طی این سال ها منجر به توقف تولیداتی شد که تنها خریدار آنها شرکت مخابرات ایران بود و به دنبال آن بسیاری از پیمانکاران بخش های توسعه و تولید، بیکار شدند و در همین حال مشکلاتی برای اداره ی امور جاری در شرکت مخابرات ایران به وجود آمد.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی بیان کرد: همه این رخدادها در حالی اتفاق می افتند که در صورت اتخاذ یک تصمیم درست در سالهای گذشته ممکن بود جلوی ایجاد مشکلات را گرفت. اکنون نیز اگر تصمیم درست و به موقعی گرفته شود میتوان انتظار داشت پس از مدتی وضعیت مخابرات ایران بهبود یابد و در نهایت منجر به توسعه بخش ثابت شود که دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات تاکیدی بسیاری بر آن دارند.