رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان خبر داد؛

ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان دارای نیازهای خاص، ضرورت است

اصفهان_ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: ساخت مدرسه اتفاق مثبتی است، اما ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان دارای نیازهای خاص، ضرورت است، ناحیه شش استان اصفهان بسیار محروم است و ۴۴ مدرسه تخریبی و دارای مشکل در این ناحیه وجود دارند و باید توجه ویژه به آن شود.

مجید نسیمی عصر چهارشنبه در آئین افتتاح مدرسه زنده یاد حاج نصرالله علی نقیان ویژه ناشنوایان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ پروژه با ۶۹ کلاس درس در ناحیه شش در حال اجرا است که روند ساخت آنها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴ پروژه از تعداد مذکور کلنگ زنی شده است، افزود: ۲ پروژه از تعداد کلنگ زنی شده هنرستان هستند که در راستای نهضت ملی هنرستان سازی مورد توجه ویژه هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در خصوص پروژه‌های فعال ناحیه شش تصریح کرد: از این پروژه‌ها دو پروژه در کوهان و دو پروژه در قهجاورستان است که یکی از پروژه‌های قهجاورستان هنرستان است.

نسیمی در خصوص پروژه مدرس زنده یاد نصرالله علی نقیان ابراز داشت: این پروژه شش کلاس دارد و طراحی ویژه در نازک کاری آن شده است و با مطالعه و کارشناسی اجزایی انتخاب شده که شرایط خاص خود را دارد.

وی با اشاره به شرایط خاص بخشی از دانش آموزان اضافه کرد: علی رغم اینکه سعی می‌شود دانش آموزان خاص جدا نشوند و در جمع دانش آموزان عادی باشند در برخی موارد نمی‌شود که با سایر دانش آموزان باشد و لازم است برای این افراد مدرسه خاص ایجاد شود و در این راستا پروژه موجود یک بحث خاص است.

رکورد تحویل کلاس شکسته شد

همچنین مجتبی ملااحمدی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان در این آئین اظهار داشت: در اصفهان هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز حاضر هستند و در طول ۲۲ سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ کلاس درس تقدیم آموزش و پرورش کرده‌اند که معادل یک کلاس به ازای هر روز است.

وی افزود: در ماه گذشته رکورد تحویل کلاس شکسته شد و ۱۵۰ کلاس درس در یک ماه تحویل آموزش و پرورش شد که معادل ۵ کلاس به ازای هر روز است، در حالی که هر کلاس تقریباً معادل یک میلیارد تومان هزینه در پی دارد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز ادامه داد: ساخت مدرسه اتفاق مثبتی است، اما ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان دارای نیازهای خاص، ضرورت است، ناحیه شش استان اصفهان بسیار محروم است و ۴۴ مدرسه تخریبی و دارای مشکل در این ناحیه وجود دارند و باید توجه ویژه به آن شود.