مدیرکل پست استان مرکزی خبر داد؛

کسب رتبه اول تا چهارم اداره کل پست استان مرکزی در کیفیت ارائه خدمات پستی طی ۶ ماهه سال جاری

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل پست استان مرکزی از کسب رتبه اول تا چهارم کیفیت ارائه خدمات پستی این اداره کل در کشور طی ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

محمدرضا عباسی امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی پست گفت: ارایه خدمات پستی نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا، ترافیک و سوخت و تحقق دولت الکترونیک دارد و در دنیای کنونی اقتصاد دیجیتال به سرعت درحال پیش روی است و خدمات الکترونیکی با شتاب جایگزین خدمات سنتی می‌شود.

وی افزود: شرکت ملی پست با ظرفیت ارزشمندی که دارد می تواند فرصت بی نظیری برای رونق کسب و کارهای اینترنتی فراهم آورد.

عباسی با اشاره به عملکرد سال جاری این اداره کل اظهار کرد: طی ۶ ماهه اول سال جاری ۲ میلیون ۵۰۰ هزار مرسوله در استان مرکزی توسط اداره کل پست جابجا شد و ترافیک کاری پست استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سرویس پستی خرید و فروش اینترنتی و خدمات الکترونیکی به ترتیب ۶۲ و ۹۲ درصد در استان مرکزی رشد داشته است، ابراز کرد: روزانه ۱۵ هزار نفر از خدمات این اداره کل در تمام شهرها و روستاهای استان استفاده می کنند.

مدیرکل پست استان مرکزی ادامه داد: ۲۸۵ واحد پستی شهری و روستایی شامل ۱۶۶ واحد خصوصی و ۱۹ باجه دولتی با ۱۶۰ نیروی انسانی و همکاری ۲۸۰ نفر پیمانکار در اداره کل پست استان مرکزی فعالیت دارند.

عباسی گفت: ۴۵ هزار گذرنامه در اربعین امسال توسط اداره کل پست استان مرکزی توزیع شد، ضمن اینکه راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۹۳ با هدف آگاهی متقاضیان از سرنوشت گذرنامه، از اقدامات مناسب پست برای ارائه خدمات بهینه به مردم بود.

وی اظهار داشت: اداره کل پست استان مرکزی در ارایه خدمات سرعت، دقت و امنیت متعهد است و با به خدمت گرفتن تکنولوژی، چهار مرحله خدمات پستی را به شکل مکانیزه ارایه می کند.

وی در پایان یادآور شد: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات نه تنها موجب کمرنگ نشدن خدمات پستی شده است، بلکه سرویس‌های جدیدی در بستر آی تی طراحی شده و نیز تنوع سرویس های مورد توجه و نیاز به خدمات پستی، بیش از پیش مورد استقبال مردم قرار گرفته است.