تعویض سیستم استارتر توربین ۲۰۳ مرکز انتقال نفت قطب آباد
رئیس واحد مهندسی نگهداری و تعمیرات مکانیک منطقه خلیج فارس گفت : سیستم استارتر توربین ۲۰۳ مرکز انتقال نفت قطب آباد بوسیله یک دستگاه موتور دیزلی ۸ سیلندر کاترپیلار مدل ۳۲۰۸ که در واقع محرک استارتر هیدرولیکی توربین گازی از نوع سولار سنتار بود عمل می کرد که سیستم کنترلی توربین نیز به صورت الکترومکانیکی […]
رئیس واحد مهندسی نگهداری و تعمیرات مکانیک منطقه خلیج فارس گفت : سیستم استارتر توربین ۲۰۳ مرکز انتقال نفت قطب آباد بوسیله یک دستگاه موتور دیزلی ۸ سیلندر کاترپیلار مدل ۳۲۰۸ که در واقع محرک استارتر هیدرولیکی توربین گازی از نوع سولار سنتار بود عمل می کرد که سیستم کنترلی توربین نیز به صورت الکترومکانیکی و رله مورد استفاده قرار می گرفت همچنین تغییر سیستم کنترل توربین مستلزم تغییر سیستم استارتر توربین بوده است .
محمد رضایی اظهار کرد : نبود قطعات یدکی و مصرف سوخت و هزینه ی بالا تعمیر و نگهداری دیزل مذکور از مشکلات عدیده این نوع استارتر بود که و این امر موجب شد تا تصمیمی جهت ارتقاء سیستم کنترل و تعویض سیستم استارتر توسط واحد های فنی مرتبط منطقه ) واحد نگهداری و تعمیرات مکانیک ، کنترل ابزاردقیق و برق (اتخاذ شد.
وی بیان داشت : در این راستا، واحد نگهداری و تعمیرات مکانیک منطقه خلیج فارس با استفاده از دانش و تجربیات نفرات واحد و منطقه موفق به تعویض و طراحی سیستم جدید، از هیدرودیزلی به استارتر نیوماتیکی در کمترین زمان ممکن شد و ساخت کلیه قطعات و تجهیزات استفاده شده مربوط به پروژه فوق الذکر از جمله موتورهای استارتر نیوماتیکی، اتصالات فشارقوی و اویل فوگ و … توسط شرکت های دانش بنیان داخلی انجام شده است .
رضایی افزود : روغنکاری توربین در زمان راه اندازی و توقف دستگاه ، بوسیله یک دستگاه پمپ متصل به دیزل انجام می شد و بعد از حذف دیزل مذکور، با همکاری واحد های مرتبط فنی منطقه ، یک دستگاه الکتروپمپ جهت سیستم روغنکاری توربین نصب و راه اندازی شد.
یادآور می شود ؛ این عملیات با همکاری واحدهای تعمیرات خط ، ابزار دقیق ، برق،ترابری ، ساختمان ، hse و با صرف پنج هزار نفرساعت بطول انجامید.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰