مدیریت بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه کرمانشاه خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ۳۷ هزار میلیارد ریالی بانک قرضالحسنه مهر ایران طی یکسال گذشته در کرمانشاه

کرمانشاه - کلمه نیوز - مدیریت بانک قرضالحسنه مهر ایران شعبه کرمانشاه از پرداخت تسهیلات ۳۷ هزار میلیارد ریالی این بانک طی یکسال گذشته خبر داد.

نشست خبری مدیریت بانک قرضالحسنه مهر ایران شعبه کرمانشاه با اصحاب رسانه، به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس این بانک پیش از ظهر امروز (۲۰ آذرماه) برگزار شد.

محمد سیروان گرامیپرور با اشاره به اینکه بانک قرضالحسنه مهر ایران در کل کشور بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع جذب کرده است گفت: سهم استان کرمانشاه در زمینه جذب منابع ۵۰۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر بانک قرضالحسنه مهر ایران افزود: از ابتدای تاسیس این بانک تاکنون ۳۲۹ هزار مشتری در استان کرمانشاه افتتاح حساب کردهاند و ۳۹۱ هزار فقره تسهیلات با مبلغ بیش از ۸۶ هزار میلیارد ریال دریافت نمودهاند.

وی خاطر نشان کرد:طی یکسال گذشته ۷۳ هزار فقره تسهیلات در استان کرمانشاه با مبلغ ۳۷ هزار میلیارد ریال به مشتریان این بانک پرداخت شده است.

گرامیپرور همچنین مجموع تسهیلات ازدواج طی ۱۵ سال گذشته در استان را ۱۷ هزارو ۲۳۰ فقره به مبلغ ۳۷۳۴ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: طی یکسال اخیر نیز ۱۶۳۴ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۷۶۸ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است، همچنین از ابتدای تصویب قانون فرزندآوری ۷۶۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۹۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیریت بانک قرضالحسنه مهرایران شعبه کرمانشاه در ادامه تعداد تسهیلات پرداختی به مددجویان بهزیستی را یکهزار و ۶۹۴ فقره به مبلغ ۳۷۵ میلیارد ریال و تعداد تسهیلات پرداختی به مددجویان کمیته امداد را یکهزارو ۹۶۷ فقره به مبلغ ۸۷۴ میلیارد ریال عنوان کرد.

گرامیپرور در گوشه دیگری از سخنانش با توجه به رشد قابل توجه منابع کلی این بانک طی یکسال گذشته در کشور این رشد را برابر با ۱۴ سال گذشته عنوان کرد و افزود: همچنین مطالبات بانک قرضالحسنه مهر ایران در کشور کمتر از ۰/۵ درصد است.

وی تصریح کرد: طی یکسال گذشته ۲۵۰۰ نفر به مشتریان بانک قرضالحسنه مهر ایران در کل کشور افزوده شده است و روزانه ۹ هزار مشتری جدید در کل کشور و حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ مشتری جدید از طریق سامانه آنلاین در استان کرمانشاه افتتاح حساب میکنند.

این مسئول در ادامه از پرداخت سالانه سه میلیون تسهیلات قرضالحسنه این بانک در کل کشور خبر داد و اظهار داشت: ۳۰ درصد خدمات بانک قرضالحسنه مهر ایران تا پایان سالجاری الکترونیک و غیرحضوری خواهد شد.

مدیر بانک قرضالحسنه مهر ایران شعبه کرمانشاه همچنین گفت: در آینده نزدیک از سوپر اپلیکیشن این بانک رونماییخواهد شد و سامانه دسترسی به خدمات غیرحضوری بانک قرضالحسنه مهر ایران نیز به زودی از طریق پلتفرمهای مختلف امکانپذیر خواهد بود.

وی در ادامه از راهاندازی پایلوت سامانه ستاره در راستای استفاده از سهام و سفته الکترونیک به عنوان وثیقه برای اولین بار در بانک قرضالحسنه مهر ایران خبر داد و گفت: در سالجاری این بانک جز هزار بانک برتر جهان معرفی شده که به عنوان اولین بانک از منطقه غرب آسیا در لیست بانکهای برتر جهان قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسئول بانک قرضالحسنه مهر ایران با توجه به انعقاد تفاهمنامه با معاونت علمی و فناوری کشور به هزار شرکت دانشبنیان نیز تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت مینماید ولی تاکنون از سوی دانشگاه رازی، پارک علمو فناوری، دانشگاه صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هیچ شرکت دانشبنیانی برای دریافت این تسهیلات معرفی نشده است