افزایش شش برابری ظرفیت پارکینگ ها در شیراز

فارس_ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از تمهیدات ویژه میزبانی نوروز و افزایش ظرفیت پارکینگ های نوروزی به ۳۰۷۶ واحد در کلانشهر شیراز خبر داد.

کلمه نیوز_ هادی شه دوست شیرازی با بیان اینکه بیشترین اماکن گردشگری و توریستی شهر شیراز در هسته مرکزی شهر واقع شده است، اظهار کرد: با توجه به حجم سفرهای نوروزی، هر ساله در مرکز شهر با مشکل کمبود پارکینگ مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به وجود ادارات، مراکز خرید و آثار تاریخی جاذب سفر که باعث تراکم ترافیکی بالا در معابر به ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز می‌شود، افزایش تعداد و ظرفیت پارکینگ‌ها می‌تواند به کاهش مشکلات ترافیکی کمک کند.

شه دوست شیرازی تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ‌های عمومی و دائمی که ۲۱ مورد آن تحت نظارت شهرداری شیراز و ۱۰۳ مورد به صورت خصوصی فعالیت می کنند در حال حاضر حدود ۲۸۹۶۱ دستگاه است که با توجه به ایام پایانی سال جهت رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی با پیش بینی پارکینگ های موقت که تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری فعالیت خواهند کرد بیش از ۳۰۷۶ دستگاه به ظرفیت پارکینگ‌های کلانشهر شیراز اضافه می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر افزایش شش برابری ظرفیت پارکینگ ها نسبت به نوروز ۱۴۰۱ ادامه داد: در نوروز گذشته ظرفیت پارکینگ های موقت به ۵۰۰ واحد می رسید که با تمهیدات ویژه در نظر گرفته شده، مذاکره با آموزش‌وپرورش و دانشگاه ها جهت استفاده از فضای پارکینگ و حیاط این اماکن و همچنین ایجاد پارکینگ های موقت در زمین‌های تحت تملک شهرداری ظرفیت پارکینگ ها به ۳۰۷۶ واحد افزایش یافت.

هادی شه دوست شیرازی همچنین خط کشی و تجدید خط کشی معابر شهری، نصب تجهیزات ترافیکی، ساماندهی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر، آماده سازی پایانه های برون شهری و درون شهری، راه اندازی اتوبوس های گردشگری را از دیگر اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز برای استقبال از سال جدید و مهمانان نوروزی اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت مستمر مرکز کنترل مدیریت ترافیک تصریح کرد: این مجموعه نیز با آغاز به کار سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات، آغاز به کار طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها، انتشار پیام های ترافیکی در تلویزیون های شهری، هوشمندسازی و مکانیزه کردن پارکینگ های طبقاتی، فعالیت مستمر سامانه های ثبت تخلفات خودرویی، در ایام نوروز به عنوان چشم شهر به خدمت رسانی خواهد پرداخت.