مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان:

۴۱ واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی خوزستان در تملک بانک‌ها

خوزستان - این مقام مسئول گفت: ۴۱ واحد تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در تملک بانک ها هستند که فرآیند شناسایی سرمایه گذاران توانمند به منظور واگذاری این واحدها با جدیت در دستور کار این شرکت قرار دارد.

کلمه نیوز – علی مهدی پور مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان  اظهار داشت: ۶۵ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان در تملک بانک ها بودند که با پیگیری‌های انجام گرفته ۲۴ واحد تولیدی از تملک بانک‌ها خارج که برای ادامه فعالیت به سرمایه گذاران و صنعتگران توانمند واگذار شد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم باقی واحدها را نیز از تملک بانک‌ها خارج کنیم ادامه‌ داد: از بانک‌ها تقاضا داریم که در این مسیر کمک کنند تا واحدهای تولیدی راکد شده دوباره به چرخه تولید برگردند.

استقبال از سرمایه گذاران برای تولید برق در صنایع

مهدی پور در ادامه با اشاره به نیاز واحدهای صنعتی در تولید برق مورد نیاز اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های واحدهای تولیدی تامین برق و گاز است، به همین دلیل از سرمایه گذاران که توانایی ایجاد زیرساخت های لازم جهت تولید برق در واحدهای تولیدی و صنعتی دارند استقبال و حمایت می‌کنیم.

این مقام مسئول افزود: متاسفانه در فصل گرما در استان برای صرفه جویی در مصرف برق در بازه هایی از زمان برق صنایع قطع می شود که این کار تحمیل خسارت زیادی را به تولید ایجاد می کند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اینکه در صورت انجام سرمایه گذاری های لازم زمینه تولید برق در واحدهای صنعتی استان وجود دارد ادامه داد: همچنین صنایع بزرگ می توانند برای ایجاد نیروگاه در واحد تولیدی خود نسبت به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز اقدام کنند.

ایجاد کمیته احیای واحدهای تولیدی راکد در خوزستان

مهدی پور با اشاره به ایجاد کمیته احیای واحدهای تولیدی راکد در خوزستان اظهار کرد: در این کمیته دستگاه های مربوطه حضور دارند و با شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی راکد به دنبال راه اندازی مجدد آنها هستند.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته از ۳۹۲ واحد تولیدی راکد در استان ۱۰۵ واحد تولیدی قابلیت برگشت دارند که عارضه یابی این واحدها انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ۷۰ درصد مشکل واحدهای صنعتی راکد و غیر فعال استان را در بخش تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: از دیگر مشکلات این واحدهای تولیدی کمبود مواد اولیه و بازاریابی برآورد می شود که با کمک صنایع بزرگ استان بخش قابل توجهی از این چالش در واحدهای صنعتی پایین دست قابل رفع است. در خوزستان ۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال وجود دارد که یکهزار و ۸۵۹ واحد تولیدی در این فضاها مستقر هستند.