آتش‌نشانی ایلام به خودرو آتش‌نشانی با نردبان هیدرولیکی بلندمرتبه مجهز شد

ایسنا/ایلام اولین خودرو آتش‌نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی بلندمرتبه با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان با عنوان «فرشته نجات» در اختیار آتش نشانان ایلام قرار گرفت.

«حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام در این مراسم با بیان اینکه  توجه به سازمان آتش‌نشانی و توسعه تجهیزات پیشگیرانه از مصادیق توجه به حقوق شهروندی است، اظهار کرد: اعتبارات لازم برای خرید کامیون ویژه حمل زباله برای ۲۶ شهرداری استان و خرید ۴ تانکر آبرسانی برای شهرداری‌های شهرستان‌های هلیلان، چوار، مهران و آبدانان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: ۳۳ بلای طبیعی و غیرطبیعی در ایران به وقوع می‌پیوندد، که  باید با تجهیز امکانات برای مواجه شدن با حوادث و بلایای احتمالی آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشیم.

استاندار ایلام ادامه داد:یکی از این حوادث آتش‌ سوزی است و یکی از خلأهایی که همواره خود را در حوادث نشان می‌داد، نبود خودرو نردبانی هیدرولیکی بود که با هم افزایی و تلاش مجموعه استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام توانستیم این خلأ را پُر کنیم.

بهرام‌نیا آتش‌نشانان را قشری زحمت‌کش و فرشته نجات عنوان کرد و گفت: کار آتش‌نشانی بی اجر و پاداش نیست، نیروهای آتش‌نشانی هم از نظر جسمانی و روانی باید در سلامت کامل باشند، در واقع این موضوع از الزامات آتش‌نشانان است تا در زمان تصمیم‌گیری و با روحیه ایثارگری بتوانند به مردم خدمت کنند.

وی اضافه کرد: نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها داریم، چون معتقدیم مردم باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند و این مهم در قالب مدیریت شهری مصداق پیدا می‌کند، لذا مدیریت شهری از همه ظرفیت‌ها برای برخوردار شدن مردم از این حقوق استفاده کند.

استاندار ایلام تصریح کرد:  اعتبارات لازم برای خرید ۲۶ کامیون ویژه حمل زباله برای ۲۶ شهرداری استان تأمین شده و بزودی این کامیون‌ها در اختیار تمامی شهرداری‌های استان غیر از شهرداری ایلام قرار می‌گیرد و  علاوه بر این اعتبار لازم برای خرید چهار تانکر آبرسانی برای شهرداری‌های شهرستان‌های هلیلان، چوار، مهران و آبدانان تامین شده است.

بهرام نیا گفت: شهر ایلام به  ۲ ایستگاه جدید آتش‌نشانی نیاز دارد و  مراحل بعدی این موضوع در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت.

دسترسی راحت به طبقات بالای ساختمان‌ها و موقعیت های بسیار مرتفع، قابلیت حرکات عمودی و افقی به طور همزمان بدون تداخل، دارای قابلیت مانور و چرخش منحصر به فرد در معابر باریک، مجهز به سیستم روشنایی قدرتمند تمام اتوماتیک، دارای پنج مانیتور، سیستم گردش ۳۶۰ درجه و برخورداری از ژنراتور برق از جمله مهمترین ویژگی‌های این نردبان هیدرولیکی است.

انتهای پیام