سهل‌انگاری‌ سازمان برنامه و بودجه کشور در پرداخت حقوق معلمان با تذکر نماینده مجلس مواجه شد

فارس_ نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران نسبت به سهل‌انگاری‌های اخیر سازمان برنامه و بودجه کشور در پرداخت حقوق فرهنگیان در نظام رتبه‌بندی معلمان واکنش نشان داد.

کلمه نیوز_ محمدجواد عسکری، نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم واریزی حقوق فرهنگیان تا پایان سال، اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اعتبارات مالی مربوط به حقوق معلمان بایستی بر اساس نظام رتبه‌بندی نسبت به پرداخت معوقات فرهنگیان اقدام بشود.

وی با اشاره به اهمیت نظام رتبه‌بندی در نظام آموزشی کشور، ادامه داد: با اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی توسط دولت سیزدهم، اعتبارات ملی قابل توجهی در قانون بودجه و سایر منابع اعتباری پیش‌بینی شد که متأسفانه در پرداخت آن شاهد سوءمدیریت در سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.

وی از سایر نمایندگان مجلس و مقامات مسئول دولتی در سطح ملی خواستار بررسی ویژه این مسئله شد و افزود: از نمایندگان خانه ملت و مقامات مسئول دولت این انتظار وجود دارد تا در چارچوب قانون در حمایت از فرهنگیان با خاطیان این مسئله برخورد کنند.

عسکری در پاسخ به مصاحبه اخیر معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به نبود اختیارات لازم آن نهاد در پرداخت حقوق فرهنگیان، گفت: این یک موضوع کاملا مشخص و واضحی بوده که نباید در چنین مواردی یک مجموعه را که در نظام مدیریتی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است در روزهای پایانی سال به بهانه‌های مختلف دچار بلاتکلیفی بشود.

وی با تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از رئیس‌جمهور خواستار ورود جدی به این مسئله شد و افزود: این بی‌تدبیری به هیچ عنوان شایسته جامعه هدف معلمان نیست و منجر به آسیب به سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان از دولت و نهادهای نظارتی خواستار برخورد با خاطیان و به نتیجه رساندن این مسئله شد و خاطرنشان کرد: معلمان همواره در اتفاقات مختلف کنار نظام بوده‌اند و هستند اما از دخالت‌ها و سهل‌انگاری‌های سازمان برنامه و بودجه کشور در نظام رتبه‌بندی و پرداخت حقوق‌ها انتقاد جدی دارند و از رئیس‌جمهور دولت انقلابی و مردمی سیزدهم خواستار رسیدگی جدی و ویژه نسبت به مرتفع نمودن مشکلات متعدد فرهنگیان را دارند.