مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

برف جاده‌های استان مرکزی را سفیدپوش کرد

مرکزی-کلمه نیوز-مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ با ورود یک سامانه بارشی به استان مرکزی، محورهای مواصلاتی غربی استان رخت سپید بر تن کرد.

مهرداد جهانی افزود: با ورود یک سامانه بارشی به استان مرکزی، محور اراک-بروجرد بخصوص در گردنه زالیان بارش برف سطح جاده را سفیدپوش کرد که در همین راستا، اکیپ‌های آماده باش و مستقر در راهدارخانه کله جوب بطور ویژه عملیات برفروبی را شروع کردند تا خللی در تردد خودروهای عبوری از محور بوجود نیامده و مسافران نوروزی بسلامت به سفر خود ادامه دهند.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز علاوه بر اجرای طرح راهداری نوروزی، طرح راهداری زمستانی نیز همچنان به قوت خود باقیست تا درصورت بارش برف اقدامات لازم در اسرع وقت بعمل آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: تمامی ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار سطح استان از آمادگی لازم برای اسکان اضطراری، امدادرسانی، برفروبی و تسهیل سفرهای نوروزی برخوردار هستند.

وی افزود: در اولین روز از سال ۱۴۰۲ که شاهد بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان بودیم، اکیپ‌های راهداری در شهرستان شازند، تفرش و بخش نوبران شهرستان ساوه مشغول برفروبی بودند که خوشبختانه با حضور بموقع هیچگونه تداخلی در ترافیک جاده ها پیش نیامد.

جهانی در پایان خطاب به مسافرین نوروزی و کلیه کاربران جاده‌ای توصیه کرد حتی المقدور از سفرهای شبانه در محورهای کوهستانی خودداری نموده و در صورت الزام به سفر حتماً تجهیزات ایمنی و زمستانی به همراه داشته باشند و قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه های پاسخگویی ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از وضعیت جوی مسیر مورد نظر اطلاعات کامل را کسب سپس اقدام به سفر کنند.