معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در صورت بروز علایم کووید۱۹

فارس_ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مردم استان فارس و مسافران خواست تا در صورت بروز هرگونه علایم بیماری کووید ۱۹، به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا که در این ایام نیز فعال هستند، مراجعه کنند.

کلمه نیوز_ دکتر «عباس رضائیان زاده» در نشست امروز ستاد کرونا در دانشگاه که با بررسی روند ابتلا و بستری موارد ناشی از کرونا در مناطق مختلف استان برگزار شد، هوشیاری و آگاهی عمومی نسبت به کرونا را مهم ترین سد بازدارنده در برابر گسترش این بیماری عنوان کرد.

او با بیان اینکه دید و بازدیدهای نوروزی و افزایش سفرها در طول تعطیلات نوروزی، طی بیش از سه سال گذشته و از زمان آغاز شیوع کرونا، موجب نگرانی های دست اندرکاران حوزه سلامت کشور در خصوص افزایش روند ابتلا به بیماری شده است، از مردم خواست تا در این ایام با پایبندی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از سلامت خود محافظت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین مراقبت خانواده ها از سلامت سالمندان، کودکان، مادران باردار و بیماران زمینه ای در دید و بازدیدهای خانوادگی را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، گزارش اقدامات صورت گرفته در کارگروه های ویژه کرونا طی روزهای اخیر اعلام شده و در خصوص راهکارهای بهبود روند مدیریت این بیماری در تعطیلات نوروزی، تصمیم گیری شد.

بررسی روند ابتلا و بستری بیماری کرونا در استان و کشور از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون، وضعیت سلامت بیماران دارای علایم کرونا در بخش های عادی و ویژه بیمارستانی، روند واکسیناسیون کرونا در مناطق مختلف استان و علت های جان باختن مبتلایان کرونا طی روزهای اخیر، دیگر محور نشست امروز این ستاد دانشگاهی بود.

این نشست صبح امروز، پنجم فروردین ۱۴۰۲، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.