معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

ویزیت بیش از ۱۳هزار نفر توسط پزشک در تعطیلات نیمه اول نوروز

هرمزگان/ کلمه نیوز-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از28اسفندماه تاکنون انجام بیش 13هزارو 810مورد بازدید از مراکزتهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی و بین راهی و سامانه های آبرسانی توسط بارزسان بهداشت محیط و حرفه ای انجام شده است.

دکتر عبدالجبار ذاکری عنوان کرد: طی بازدیدهای صورت گرفته ۶۳موارد متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند که این امر منجر به ۳۷مورد پلمپ و توقیف و معدوم سازی بیش از ۲هزار ۱۹۲کیلوگرم موارد خوردنی آشامیدنی و آرایشی شد.
وی با اشاره به اهمیت سلامت آب آشامیدنی بیان کرد: تعداد هشت هزار و ۳۷۰ مورد کلرسنجی و ۵۶۹ مورد نمونه گیری از آب و مواد غذایی انجام شده است .
وی ، خاطرنشان کرد : در ایام نوروز ،تا اکنون تعداد مراجعه کنندگان به پزشک مراکز بهداشتی ودرمانی ۱۳ هزار و ۳۹۶ نفر وتعداد مراجعه کنندگان به دندانپزشکی یک هزار و ۸۱۶ مورد بوده است.
ذاکری باتوجه به اهمیت و ضرورت برنامه های پیشگیری و کنترل حوزه بیماریهای واگیر اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز تا اکنون ۲۹۱مورد ثبت واکسیناسیون کودکان زیر ۵سال و ۱۳۳مورد واکسیناسیون حیوان گزیدگی و هاری و نمونه گیری ۱۶۰موردمالاریا و ۱۹۳مورد مشکوک به کووید اعلام کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، مطرح کرد : به منظور پیگیری امور مربوط به مادران باردار درایام نوروز در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت مطابق روال قبل مراقبت مادران باردارانجام شده است که بیش از ۳هزار و ۳۹۴زن بارداراز خدمت بهره مند شده اند.
انتهای خبر /