یارانه رمضان شامل چه کسانی می‌شود؟

گروه اقتصادی:قرار است یارانه نقدی رمضان از امروز به حساب سرپرستان خانواده‌ها واریز شود. اما یارانه نقدی رمضان شامل چه کسانی می‌شود؟به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس دستور رئیس جمهور قرار است از امروز یارانه نقدی ۱۵۰ هزار تومانی به حساب برخی از خانواده‌ها واریز شود. اما این یارانه تنها به حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ […]

گروه اقتصادی:قرار است یارانه نقدی رمضان از امروز به حساب سرپرستان خانواده‌ها واریز شود. اما یارانه نقدی رمضان شامل چه کسانی می‌شود؟به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس دستور رئیس جمهور قرار است از امروز یارانه نقدی ۱۵۰ هزار تومانی به حساب برخی از خانواده‌ها واریز شود. اما این یارانه تنها به حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار سرپرست خانوار واریز می‌شود.

این به آن معناست که یارانه نقدی رمضان به حساب همه یارانه‌بگیران واریز نمی‌شود و تنها برخی از افراد شامل این یارانه جدید می‌شوند.سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که این یارانه برای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر است و تنها به این گروه تعلق می‌گیرد. بر اساس یارانه‌های مناسبتی قبلی که واریز شده، می‌توان حدس زد که یارانه رمضان به حساب چه کسانی واریز می‌شود.

سال گذشته دولت در چند نوبت یارانه حمایتی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز کرد. یکی یارانه ۲۲ بهمن ماه بود،دیگری یارانه نوروز پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند. همچنین خانواده‌هایی که در دهک اول تا چهارم قرار دارند مشمول این یارانه شدند.

امسال هم انتظار می‌رود که یارانه رمضان به حساب همین گروه‌ها واریز شود و همه افرادی که یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را دریافت می‌کنند مشمول یارانه نقدی رمضان نمی‌شوند.آنگونه که سازمان برنامه و بودجه خبر داده و رسانه‌ها اعلام کرده‌اند واریز این یارانه از امروز ششم فروردین ماه آغاز می‌شود. اما توضیحی ارائه نشده که آیا کل یارانه در یک روز واریز می‌شود و یا طی چند روز به حساب افراد واریز می‌شود.با این حساب، خانواده‌های چهار نفره باید منتظر واریز ۶۰۰ هزار تومان یارانه باشند.
 

پرداخت یارانه ۱۵۰ هزار تومانی ماه رمضان صحت ندارد
طبق اعلام سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، خبر پرداخت یارانه ۱۵۰ هزار تومانی مورد تایید نیست و هیچ یارانه اضافه‌ای برای ماه رمضان پرداخت نخواهد شد.طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص انتشار خبری در فضای مجازی در مورد پرداخت ۱۵۰ هزار تومان یارانه به مناسبت ماه رمضان گفت: این خبر مورد تایید نیست و هیچ یارانه اضافه‌ای برای ماه رمضان پرداخت نخواهد شد. امروز در فضای مجازی خبری مبنی بر پرداخت ۱۵۰ هزار تومان یارانه ویژه رمضان با دستور رئیس جمهور منتشر شد که ظاهراً خبر مربوط به فروردین سال ۱۴۰۱ هست و به اشتباه در فضای مجازی به عنوان خبر جدید در حال بازنشر است.

 

 
حسینی افزود: یارانه پرداختی مربوط به فروردین ماه نیز در موعد مربوط به خود پرداخت خواهد شد. سعی بر این است که پرداخت یارانه‌ها همواره در موعد مشخصی انجام شود و ۲۰ هر ماه زمانی است که مشخص شده است.سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه در خصوص یارانه بگیران جدید گفت: تا آخرین روز سال نیز ثبت‌نام افراد جدید و بررسی اعتراض افرادی که به دهک‌بندی خود اعتراض داشتند فعال بود و در حال حاضر نیز فعال است، در نتیجه  هر ماه افرادی به جمع یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند.