موج هشتم کرونا به مازندران رسید/مراجعه روزانه ۱۰۰۰بیمار به مراکز درمانی

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه موج هشتم کرونا به مازندران رسید، گفت: انتظار می‌رفت که در بهمن و اسفند شاهد پیک هشتم کرونا باشیم اما دو هفته‌ای است که با بروز این ویروس مواجه شدیم.

فرهاد غلامی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روزی ۱۰ درصد در مراجعه سرپایی و ۲۰ درصد در بخش بستری اضافه شده است، اظهار کرد: روزانه ۱۰۰۰ نفر مبتلا به کرونا به صورت سرپایی به مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: سوشه جدیدی که با آن مواجه هستیمBE۴ وXBBاست که به صورت سرماخوردگی، ضعف و بی‌حالی، سرفه، تغییر صدا، گلودرد و علائم گوارشی بروز می‌کند. افرادی که دارای این علائم هستند باید در حالت قرنطینه قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر دو شهر مازندران در وضعیت قرمز، دو شهر نارنجی و دو شهر زرد قرار دارند، خاطرنشان کرد: ۱۶ شهر مازندران در وضعیت رنگ کرونایی آبی هستند.

این مسئول با تاکید براینکه مردم مازندران جهت پیشگیری از شیوع کرونا، اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری را رعایت کنند، گفت: افرادی که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند و یا ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته است در اسرع وقت با مراجعه به مراکز مشخص شده اقدام کنند.

انتهای پیام