رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی خبر داد:

جمع آوری دام‌های زنده گیری پرندگان شکاری

مرکزی-کلمه نیوز-رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی از جمع آوری دام‌های غیرمجاز زنده گیری پرندگان شکاری در استان مرکزی خبر داد.

مازیار شریفی افزود: با کنترل شبانه روزی و گشت‌های مستمر بر اساس برنامه ریزی انجام شده، لانه پرندگان شکاری استان که از قبل شناسایی و ثبت شده اند، به صورت مداوم پایش میشوند.

وی افزود: همزمان با آغاز فصل بهار و زادآوری پرندگان شکاری عده‌ای شکارچی متخلف اقدام به زنده گیری گونه‌های ارزشمندی از پرندگان شکاری همچون بالابان، بحری و شاهین می‌کنند. که با سرکشی به لانه های این پرندگان در استان، و گشت وکنترل تعداد زیادی از دام های متخلفین جمع آوری گردید .

شریفی با بیان اینکه این گونه‌ها اغلب به منظور فروش در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و با قیمت‌های بسیار بالا قاچاق می‌شود، اظهار داشت: ارزش گونه‌ای آن‌ها و قیمت بالا باعث شده تا متخلفان و قاچاقچیان با کمک ادوات پیشرفته به زنده گیری و انتقال آنها به جنوب ایران اقدام کنند.

وی تصریح کرد: هرگونه شکار یا زنده گیری این گونه‌های حمایت شده و با ارزش مستوجب اعمال قانون و جریمه‌های بسیار سنگین است و با متخلفان بدون گذشت برخورد خواهد شد.