رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

گیاهان دارویی در ۸۰۰ هکتار از مراتع استان مرکزی کشت شد

نصرت الله اکبری افزود: کشت و توسعه ۸۰۰ هکتار گیاهان دارویی سال گذشته در مراتع استان مرکزی برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعهد شده بود که در راستای توسعه گیاهان دارویی، گونه مرتعی باریجه در مراتع شهرستان‌های دلیجان، تفرش و ساوه کشت شد. وی از اجرای طرح بیولوژیک در ۸۰۰ هکتار از […]

نصرت الله اکبری افزود: کشت و توسعه ۸۰۰ هکتار گیاهان دارویی سال گذشته در مراتع استان مرکزی برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعهد شده بود که در راستای توسعه گیاهان دارویی، گونه مرتعی باریجه در مراتع شهرستان‌های دلیجان، تفرش و ساوه کشت شد.

وی از اجرای طرح بیولوژیک در ۸۰۰ هکتار از شهرستان‌های استان مرکزی خبرداد و گفت: در راستای افزایش پوشش گیاهی و حفاظت از خاک بذرکاری و کپه‌کاری در سطح این اراضی انجام شده‌ است.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات بیومکانیک شامل چاله فلسی، حلالی آبگیر و بوته کاری نیز در این مدت در ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های زرندیه و ساوه اجرا و در این طرح گونه‌ آتریپلکس کشت شد.

اکبری ادامه داد: اجرای طرح‌های مرتعداری در استان مرکزی به صورت مشارکتی با مرتعداران انجام و در این طرح مرتعداران شناسایی و برای آنان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان طرح تهیه می‌شود.

وی از آغاز طرح مدیریت چرای دام و قرق مراتع در استان مرکزی خبرداد و گفت: در این طرح از ورود دام مازاد، زودتر از موعد و خارج از فصل چرا به مراتع استان جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: طرح مدیریت چرای دام و قرق مراتع سال گذشته در ۲۵۰ هزار هکتار از مراتع استان اجرایی و از ورود دام مازاد و خارج از فصل چرا به مراتع استان جلوگیری شد.