نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

میدان تعلیم و تربیت و آموزش باید سرفصل اصلی تمام کارها باشد

مرکزی-کلمه نیوز-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: میدان تعلیم و تربیت وآموزش بسیار وسیع است .این میدان باید سرفصل اصلی همه کارها باشد و در این میدان باید تلاش کرد انسان های بزرگ و با عظمت و دانشمند تربیت گردد تا باعث افتخار شوند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در همایش تجلیل از مربیان و معلمان فراجا، افزود: این میدان، میدان پرواز واقعی انسانها است .دنیا برای انسانها وسیله است و هدف قرب الهی است و عالی ترین هدف رسیدن به خداوند متعال است.

وی ابراز کرد: باید قدردان این میدان باشیم، چرا که تعلیم و تربیت فیزیکی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کمک به رسیدن به هدف عالی نماید. بطور مثال در کشور اسرائیل نیز  تعلیم و تربیت فیزیکی وجود دارد اما متاسفانه این تعلیم و تربیت در راستای جنایات خودشان است یا صدام در جنگ تحمیلی ۳۵۰ بار از بمب های شیمیایی علیه ما استفاده کرد و این بمب ها را از کشورهای جنایتکار غربی گرفته بود که خود را منشأ علم میدانند اما علم آنها در راستای جنایات به کار گرفته شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: میدان بعدی میدان جهاد و امنیت و شهادت است، زیرا بدون امنیت هیچ چیزی باقی نمی‌ماند و امنیت برای اداره جامعه جهانی ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: یکی از شاخه‌های امنیت عفاف و حجاب است که امنیت جامعه وارزش ما است و امنیت باید در سطح بین‌المللی هم ایجاد شود تا در مقابل دشمنان کشور بتوانیم از مردم کشورمان دفاع کنیم .آمریکا در تمام نقاط دنیا ناوگان خود را مستقر کرده است و امنیت جهان را به چالش کشیده است و خود را قیم دنیا می‌داند که البته غلط می‌کند چنین تصوری دارد .

آیت اله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه ما هرچه در امنیت  قوی باشیم دشمن ضعیف تر خواهد شد. ما به دنبال جنگ نیستیم ولی استراتژی بازدارندگی را باید تقویت کنیم، اضافه کرد: میدان بعدی میدان اقتصادی است که بسیار مورد توجه اسلام قرار دارد. بیکاری و تنبلی سم مهلکی برای جامعه است .اقتصاد کشور وابستگی مهم به سرمایه های ملی دارد ما باید تلاش کنیم در مصرف سرمایه های ملی خود دقت کافی را به کار بگیریم.

وی گفت: کشورهای اروپایی و غربی با شعار آزادی زن به دنبال سو استفاده از آنها هستند اما انقلاب اسلامی با شعار حجاب به دنبال حفظ مقام و جایگاه زن در جامعه است.