مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی:

استفاده از ظرفیت هنرمندان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ مطالعه است

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت:استفاده از ظرفیت هنرمندان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ مطالعه است.

علی گودرزی زاده در نشست هم اندیشی جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی استان مرکزی با محوریت دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن جلسات شهدای مدافع حرم کتابخانه دکتر حصیبی اراک، افزود: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همچون سنوات گذشته با معرفی برترین آثار در سیره امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی و کتاب‌های فاخر در زمینه اشاعه و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی هرچه بیشتر جامعه با فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: امسال جشنواره رضوی در ۲ بخش کتابخوانی و هنری و با موضوع امام رضا (ع) و در بخش ویژه با موضوع امام حسن عسکری (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: در بخش هنری هنرمندان می‌توانند در رشته‌های هنرهای تجسمی، دست‌سازه، شعر و داستان و هنرهای دیجیتالی آثاری با موضوعات جشنواره تولید و تا اول تیرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

گودرزی زاده افزود: استفاده از ظرفیت هنرمندان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ مطالعه است و نقش هنرمندان به عنوان قشر مرجع در ترغیب مردم به کتاب‌خوانی پوشیده نیست.

وی خاطر نشان کرد: ضروری است به دلیل تأثیرگذاری تربیتی هنرمندان در سطح جامعه، اصحاب هنر نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه در استان همت کنند و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این زمینه در کنار هنرمندان خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ادامه داد: نگاه متعالی هنرمندان به مقوله کتاب ستودنی است و تلاش خواهیم کرد از این ظرفیت عظیم در ترویج فرهنگ منور رضوی و جلب مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی استفاده کنیم.

در این نشست صمیمانه هنرمندان استان مرکزی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون راهکارهای ترغیب شهروندان جهت شرکت در جشنواره رضوی و دعوت از اهالی هنر جهت خلق آثار تجسمی با موضوع منابع جشنواره پرداختند.