برداشت گندم از ۶۳ هزار هکتار مزارع مرودشت آغاز شد

فارس_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت محصول استراتژیک گندم از 63 هزار هکتار مزارع آبی و دیم شهرستان خبر داد.

کلمه نیوز_ منصور امیریان با اشاره به اینکه ۶۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصول راهبردی و استراتژیک گندم اختصاص یافته است، اظهار کرد: ۵۹ هزار هکتار از اراضی به صورت آبی و ۴ هزار هکتار دیم، کشت گردیده است و ارقام مورد استفاده شامل آفتاب، قابوس و کریم در مزارع دیم و سیروان، چمران، پیشتاز و… در مزارع آبی می باشد.

وی افزود: ۱۹۵ کمباین در شهرستان، کار برداشت گندم را انجام می دهند که قبل از برداشت، هماهنگی های لازم جهت معاینه فنی و تامین سوخت آنها صورت گرفته است.

امیریان ابراز کرد: انتظار می رود، در مزارع آبی، با توجه به مناسب بودن بارندگی در فصل پاییز و زمستان و آبیاری تکمیلی با توجه به رهاسازی آب از شبکه آبرسانی سد درودزن ، افزایش محسوسی در تولید این محصول استراتژیک در شهرستان را شاهد باشیم.

این مقام مسئول از تجهیز ۱۷ مرکز خرید گندم مازاد کشاورزان در شهرستان خبر داد که عملیات خرید گندم، به قیمت تضمینی از کشاورزان را انجام می دهند و از کشاورزان انتظار می رود گندم مازاد خود را به مراکز خرید موجود در شهرستان تحویل دهند.

امیریان ادامه داد: همزمان با برداشت غلات در شهرستان مرودشت حجم قابل توجهی کاه تولید می شود که با توجه به مشکلات عدیده موجود، در تامین نهاده های دامی می‌تواند در تغذیه دام های شهرستان مفید واقع شود.