آخرین وضعیت مناطق متاثر از سیلاب استان کرمان اعلام شد

ایسنا/کرمان معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان آخرین وضعیت مناطق متاثر از سیلاب در استان را تشریح کرد.

مهرداد امیری مقدم در گفت و گو با ایسنا درباره وقوع سیلاب در برخی نقاط استان کرمان اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌های اولیه و اطلاعات واصله محلی سیلاب به یک رشته قنات در دهستان حرجند راور خسارت وارد کرده است.

او از آسیب دیدن سه راه روستایی در شهرستان کوهبنان خبر داد و اظهار کرد: سیلاب به سه خودرو خسارت وارد کرده است.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان با تاکید برآنکه اخبار تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی می شود و در ادامه گفت: در دهستان حرجند بخش کوهساران راور ۳۷ راس گوسفند به دلیل ترس از صاعقه به آغول هجوم برده و خفه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مجید توکلی فرماندار کوهبنان نیز از وقوع سیل در پی بارش باران بهاری عصر امروز در این شهرستان خبر داد و گفت: سیل موجب وارد آمدن خسارت به برخی راه‌ها شده و تگرگ نیز به ۱۵ درصد باغات پسته خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه عمده سیل امروز کوهبنان در مناطق سیه کوییه، بیدان، حسین آباد، گراکوییه، کوه قلعه، شکرآباد، زنگی آباد و ده علی اتفاق افتاده و در محور کوهبنان به بافق از منطقه ده علی مسدود است و رفت و آمد در این محور به دلیل طغیان رودخانه ها ممکن نیست.  

فرماندار کوهبنان با بیان اینکه پرسنل راهداری در حال تلاش برای بازگشایی این محور هستند تصریح کرد: تا زمانی جریان فروکش نکند امکان بازگشایی محور وجود ندارد. وی تصریح کرد: سه قنات کوهبنان نیز دچار آبگرفتگی شدند. ضمن اینکه محور روستای کرمانی واقع در کوهبنان نیز دچار آسیب دیدگی جزئی شده و درصدی از محور تخریب شده است. 

فرماندار کوهبنان توصیه کرد: مردم از سفرهای غیر ضروری به مناطق بافق و کوهبنان خوداری کنند و در صورت ضرورت از مسیرهای جایگزین سیریز زرند و رفسنجان استفاده کنند.

انتهای پیام