توضیح فرمانداری مسجدسلیمان درباره زیر آب رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند

ایسنا/خوزستان سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت به زیر آب رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند ارائه کرد و گفت: یک تیم کارشناسی از کارشناسان امور حقوقی وزارت نیرو این موضوع را بررسی خواهد کرد.

پیمان مولایی درخصوص به زیر آب رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند در بخش عنبر مسجدسلیمان، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۸ که بحث تملک یکسری خانه ها و زمین ها در اطراف سد گتوند انجام شد، عمده زمین ها و خانه ها خریداری شد اما چند خانواده به دلیل اختلافات حقوقی و به دلیل اینکه بر روی قیمت به توافق نرسیده اند در روستا باقی مانده اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تقریبا ۲۰ روز گذشته که سد گتوند آرام آرام در حال آبگیری بود با مدیرعامل سد گتوند، مسول حقوقی سد و همچنین تعدادی از ساکنان روستا جلسه ای برگزار کردیم که به توافقات خوبی رسیدیم اما این توافقات کافی نبود.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان گفت: بحث این بود که چند خانوار مورد نظر از روستا جا به جا شوند و در مکانی امن تر زمینی برای زندگی به این خانوارها داده شود.

مولایی عنوان کرد: برای دو روستایی که گرفتار آب شده اند اداره راهداری، راه جدید برای آن ها احداث کرده است و همچنین سد گتوند برای یکی دیگر از روستاها راه دسترسی ایجاد کرده تا بتوان روستاها را جا به جا کرد.

وی ادامه داد: در خصوص آبگیری همه هشدارها داده شده و حتی جلسه هماهنگی با تعدادی اهالی روستا برگزار کرده ایم.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان گفت: نماینده مسجدسلیمان هفته گذشته با وزیر نیرو جلسه ای داشته و وزیر نیرو قول داده یک تیم کارشناسی از کارشناسان امور حقوقی وزارت نیرو این موضوع را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام