اجرای طرح های گسترده مدیریت مصرف برق در استان مرکزی
محمود محمودی با اشاره به هفته مدیریت مصرف آب و برق (۱تا ۷تیرماه )بیان کرد: مصرف برق در کشورمان به ویژه در تابستان به دلیل استفاده نامناسب از وسایل سرمایشی، بکارگیری همزمان وسایل برقی پرمصرف مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی، کولر گازی بسیار بالاست که آمار آن با کشور های پرجمعیت دنیا برابری می کند.
وی افزود: رفتار صرفه جویی براساس باورها و عقاید افراد شکل می گیردو هرگونه تغییر در رفتار انسانها مستلزم تغییر در اندیشه هاست.
این مقام مسئول ادامه داد: هنجارهای ذهنی حاصل باورهای اجتماعی است که در تایید و یا رفتار مورد نظر نقش ایفا می کند و فشار اجتماعی و مقوله کنترل اجتماعی نیز بر انجام دادن و یا ترک آن عادت بد مصرفی نیز مهم است که این امر در کشورهای توسعه یافته برای ترک بد مصرفی در حوزه انرژی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی بیان کرد: رعایت راهکارهای مدیریت مصرفی علاوه بر تاثیرگذاری در مصرف خانوارها،به تامین برق پایدار کشور کمک شایانی کرده و در راستای کمک به اقتصاد خانواده نیز گامی برداشته شده است.
محمودی گفت: امسال طبق روال سال گذشته برنامه های مدیریت مصرف در استان مرکزی از۱۵ خرداد آغاز شده و تا آخر شهریور ادامه دارد. دولت سیزدهم در ابتدای شروع کار خود، ناترازی نامتعارفی را در بحث تولید و مصرف برق تحویل گرفت که از همان ابتدا وزیر نیرو برنامه های متعددی را برای گذر از پیک بار سال ۱۴۰۰ را آغاز کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: مهمترین طرحی که امسال در بخش مدیریت مصرف بخش خانگی اجرایی میشود، طرح «پاداش صرفهجویی» است. این طرح با هدف تأمین برق پایدار برای تمامی بخشها اجرا میشود، بدین معنا که هر خانواری که مصرف برق خود را کاهش دهد، به میزان هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، حداکثرتا ۲۰۰۰ تومان کاهش دریافت میکند.
محمودی با اشاره به اینکه مصرف برق صنایع در استان مرکزی ۸۰ درصد است،افزود:براساس برنامه ریزی های انجام شده برای عبور از پیک مصرف برق در تابستان،صنایع میتوانند در طول هفته بجز یک روز از ساعت ۱۱صبح تا ساعت ۲۳ به تولید خود ادامه دهند .
وی خاطرنشان کرد: سالهای گذشته همراهی عامه مردم نسبت به اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصارف غیر ضروری در ســاعات اوج بار افزایش یافته است و امیدواریم کماکان این همکاری ها استمرار یابد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰