احداث و نوسازی ۲۹۶۰ واحد مسکونی بدست جهادگران بسیج سازندگی خوزستان

خوزستان - مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان از احداث ۹۶۰ واحد مسکونی، مرمت و بازسازی حدود ۲۰۰۰ مسکن نیازمندان مناطق محروم و تهیه اقلام غذایی، جهیزیه و... برای اقشار کم برخوردار در سطح استان خوزستان گفت.

کلمه نیوز – سرهنگ پاسدار سید اسلام موسوی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به رسالت بسیج سازندگی مطابق با فرامین رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در بیانات حضرت آقا تاکید بسیاری بر کار جهادی و اقدامات جهادگران بسیج سازندگی شد و نیروهای جهادی عزم خود را جزم کردند تا بیش از پیش برای خدمت به محرومان قدم بردارند.

این مقام مسئول با اشاره به حضور فعال بیش از ۲۶۰۰ گروه جهادی در سطح استان در بخش های مختلف عمرانی، جهادی اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی گفت: از ابتدای امسال تا کنون در پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی ۲۰۰۰ مسکن محروم بازسازی و تعمیر و ۹۶۰ واحد احداث گردید، همچنین ۵۰ مدرسه تعمیر و بازسازی شد.

وی با تاکید بر توجه به سبد غذایی خانوارها و تامین لوازم زندگی زوج های جوان افزود: اهدا ۲۰۰۰ دستگاه کولر گازی، تامین ۱۳۰۱ سری جهیزیه، حدود ۱۲۰ هزار بسته معیشتی، ۵۸ هزار بسته گوشت، ۱۰۹ هزار بسته مرغ، ۶۶۳۹ بسته لوازم التحریر، بیش از یک میلیون نان و دو میلیون غذای گرم، ۶۶ هزار اقلام بهداشتی و…. در ۶ ماهه ابتدایی امسال در مناطق کم برخوردار و بین مردم محروم با حفظ کرامت انسانی توزیع گردید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان از اقدامات قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و اشتغال جوانان گفت و افزود: این قرارگاه در موضوع اعطای تسهیلات و کارآفرینی جوانان، برای ۲۰۰۴ نفر اشتغالزایی کرده و برای ۴۱۸۸ نفر دوره آموزشی برگزار کرده است، ۵ دهکده اقتصاد مقاومتی که ۲ مورد آن به مرحله بهره برداری رسیده و ۳ دهکده دیگر در حال تامین اعتبار است.

موسوی از طرح خود کفایی پرورش ماکیان و ایجاد ۷۷ کارگاه اقتصاد مقاومتی در بخش های پرورش بلدرچین، مرغ، شترمرغ و بوقلمون عنوان کرد.