تشکیل حدود یازده هزار پرونده تخلف تعزیراتی در خوزستان

خوزستان - مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: طی بازرسی‌ها از ابتدای امسال تا کنون حدود یازده هزار پرونده تخلف تعزیراتی در خوزستان تشکیل شده است.

کلمه نیوز – مهدی طیبی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به هشتم آبان سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی در کشور اظهار داشت: طی هفت ماه گذشته درج نکردن قیمت، گرانفروشی و قاچاق کالا و ارز بیشترین تخلفات ثبت شده در استان بوده است.

تشکیل حدود یازده هزار پرونده تخلف تعزیراتی در خوزستان

وی افزود: در این مدت ۹ هزار و ۱۳۶ فقره پرونده در زمینه کالا و خدمات در بازرسی‌های مراجع نظارتی استان تشکیل شد که از این تعداد به ۸ هزار و ۸۳۷ فقره پرونده رسیدگی و رای صادر شد.

طیبی همچنین با اشاره به تشکیل یک هزار ۳۴۱ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان گفت: از این تعداد به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده رسیدگی تعزیراتی شده است.

این مقام مسئول تعداد پرونده‌های تشکیل شده در زمینه نظارت‌های بهداشتی و درمانی در استان را ۴۵۴ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت به ۴۳۷ پرونده در این زمینه رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به اینکه در استان ۲۱ شعبه رسیدگی تعزیراتی وجود دارد گفت: تعزیرات مرجع شعبه قضایی زیر مجموعه وزارت دادگستری است که تخلفات اقتصادی از جمله، قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات و بهداشت و درمان را رسیدگی می‌کند.

طیبی همچنین با اشاره به اجرا گشت‌های مشترک نهاد‌های نظارتی در بازار استان با همراهی نمایندگان شعب تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۸ هزار و ۸۹ واحد در استان در قالب ۱۱۰۰ گروه مشترک مورد بازرسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این گشت‌های مشترک یکهزار و ۹۲۴ واحد متخلف شناسایی و برای ۹۶ درصد از این واحد‌ها جریمه تعزیراتی تعیین شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیشترین میزان تخلفات را در زمینه عدم درج قیمت، گرانفروشی، قاچاق کالا و ارز، عرضه خارج از شبکه، کم فروشی، ارائه ندادن فاکتور، تقلب و رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و مقررات بهداشتی عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال ۲۵ پرونده احتکار نیز تشکیل شده است.

وی اصلی‌ترین فعالیت سازمان تعزیرات حکومتی اعمال جریمه و جلوگیری از فعالیت واحد‌های صنفی متخلف برای ثبات قیمت‌ها در بازار عنوان کرد و گفت: از همه توان دستگاه‌های متولی و نظارتی برای تحقق این اهداف استفاده می‌شود.

وی گفت: شهروندان می‌توانند برای رسیدگی به تخلفات صنفی گزارش‌های خود را به شماره تماس ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت و سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کنند.