مهاجرت مدیران با گواهینامه پایه یک به کانادا
گروه اقتصادی: نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور، درباره روند مهاجرت رانندگان ناوگان باری اظهار داشت: استقبال برای مهاجرت به اروپا بسیار چشمگیر است و شرایط کشورهایی مانند آلمان و کانادا برای پذیرش رانندگان ایرانی راحتتر است. سید جلال موسوی در گفتوگو با ایلنا تاکید کرد: باید توجه داشت که همه افرادی که از […]
گروه اقتصادی: نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور، درباره روند مهاجرت رانندگان ناوگان باری اظهار داشت: استقبال برای مهاجرت به اروپا بسیار چشمگیر است و شرایط کشورهایی مانند آلمان و کانادا برای پذیرش رانندگان ایرانی راحتتر است.
سید جلال موسوی در گفتوگو با ایلنا تاکید کرد: باید توجه داشت که همه افرادی که از طریق این مسیر مهاجرت کردند، راننده نیستند، در شرایطی که مهاجرت برای رانندگان کامیون به ویژه رانندگان ترانزیتی راحتتر از سایر گزینههای مهاجرتی شد حتی مدیران هم به دنبال گرفتن گواهینامههای رانندگی بودند و موردی هم داشتیم که فردی در یک سازمان مرتبط پست مدیریتی داشت اما نسبت به اخذ گواهینامه پایه یک اقدام کرد و پس از چندین ماه آموزش در نهایت از این طریق به کانادا مهاجرت کرد.
وی ادامه داد: همین مدیر که از این طریق به کانادا مهاجرت کرده بود، وقتی تصاویری که از خودرویی در اختیار گرفته بود را ارسال میکرد، برای همه رانندگان در ایران که با کامیون اسقاطی بار میبرند، انگیزه مهاجرتی ایجاد کرد چون کامیونی که در اختیار گرفته بود چیزی شبیه خانه و اداره متحرک بود. همین فرد با این خودرو دچار سانحه شد و بلافاصله پس از سانحه، دولت با تسهیلات و امتیازات آسان کامیون جدیدی به وی داد و آن کامیون سانحه دیده هم در صف تعمیر نماند بلکه مستقیم به کارخانههای ذوب آهن منتقل شد.
موسوی افزود: در این شرایط چرا نباید استقبال از مهاجرت بین رانندگان چشمگیر و زیاد نباشد؟ چه کسی حاضر است امکان مهاجرت را داشته باشد اما نسبت به آن اقدام نکند و در این شرایط که با مازاد کامیون مواجه هستیم و بار هم کم است در نتیجه درآمد رانندگان به شدت پایین آمده، به دنبال مهاجرت نباشد. البته باید توجه داشت این کشورها گواهینامه ایران را قبول نمیکنند و رانندگان باید در آن کشور مجددا امتحان دهند و در آزمون سختگیرانه اروپاییها شرکت کنند اما از آنجایی که رانندگان ایرانی در شرایط سخت کار کردهاند از پس آزمونهای آنها برمیآیند و معمولا رانندگان ایرانی و پاکستانی پذیرش بالاتری دارند. البته رانندگان باید نسبت به یادگیری زبان اقدام کنند که در این مورد وضعیت رانندگانی که مسلط به زبان ترکی هستند بهتر است و راحتتر پذیرش میشوند. باید توجه داشت که فرصت یادگیری زبان را به رانندگان پذیرش شده را هم میدهند.
نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور اظهار داشت: واقعیت این است که رانندگان ایرانی با کامیونهای کارکرده و اسقاطی در شرایط سختی کار میکنند و مهاجرت به کشورهای اروپایی و کار با شرایط آنها چیزی شبیه به کار در بهشت است بنابراین تقریبا جمعیت قابل توجهی از رانندگان مایل به مهاجرت هستند و روند مهاجرت رانندگان افزایشی شدهاست.
سید جلال موسوی در گفتوگو با ایلنا تاکید کرد: باید توجه داشت که همه افرادی که از طریق این مسیر مهاجرت کردند، راننده نیستند، در شرایطی که مهاجرت برای رانندگان کامیون به ویژه رانندگان ترانزیتی راحتتر از سایر گزینههای مهاجرتی شد حتی مدیران هم به دنبال گرفتن گواهینامههای رانندگی بودند و موردی هم داشتیم که فردی در یک سازمان مرتبط پست مدیریتی داشت اما نسبت به اخذ گواهینامه پایه یک اقدام کرد و پس از چندین ماه آموزش در نهایت از این طریق به کانادا مهاجرت کرد.
وی ادامه داد: همین مدیر که از این طریق به کانادا مهاجرت کرده بود، وقتی تصاویری که از خودرویی در اختیار گرفته بود را ارسال میکرد، برای همه رانندگان در ایران که با کامیون اسقاطی بار میبرند، انگیزه مهاجرتی ایجاد کرد چون کامیونی که در اختیار گرفته بود چیزی شبیه خانه و اداره متحرک بود. همین فرد با این خودرو دچار سانحه شد و بلافاصله پس از سانحه، دولت با تسهیلات و امتیازات آسان کامیون جدیدی به وی داد و آن کامیون سانحه دیده هم در صف تعمیر نماند بلکه مستقیم به کارخانههای ذوب آهن منتقل شد.
موسوی افزود: در این شرایط چرا نباید استقبال از مهاجرت بین رانندگان چشمگیر و زیاد نباشد؟ چه کسی حاضر است امکان مهاجرت را داشته باشد اما نسبت به آن اقدام نکند و در این شرایط که با مازاد کامیون مواجه هستیم و بار هم کم است در نتیجه درآمد رانندگان به شدت پایین آمده، به دنبال مهاجرت نباشد. البته باید توجه داشت این کشورها گواهینامه ایران را قبول نمیکنند و رانندگان باید در آن کشور مجددا امتحان دهند و در آزمون سختگیرانه اروپاییها شرکت کنند اما از آنجایی که رانندگان ایرانی در شرایط سخت کار کردهاند از پس آزمونهای آنها برمیآیند و معمولا رانندگان ایرانی و پاکستانی پذیرش بالاتری دارند. البته رانندگان باید نسبت به یادگیری زبان اقدام کنند که در این مورد وضعیت رانندگانی که مسلط به زبان ترکی هستند بهتر است و راحتتر پذیرش میشوند. باید توجه داشت که فرصت یادگیری زبان را به رانندگان پذیرش شده را هم میدهند.
نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور اظهار داشت: واقعیت این است که رانندگان ایرانی با کامیونهای کارکرده و اسقاطی در شرایط سختی کار میکنند و مهاجرت به کشورهای اروپایی و کار با شرایط آنها چیزی شبیه به کار در بهشت است بنابراین تقریبا جمعیت قابل توجهی از رانندگان مایل به مهاجرت هستند و روند مهاجرت رانندگان افزایشی شدهاست.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰