بدعهدی خودروساز دولتی در تحویل کوییک اتومات
گروه اقتصادی: گروه خودروسازی سایپا در بهمن و اسفند سال گذشته با شرکت در طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو انواع خودروی کوییک را به فروش گذاشت. کوییک اتومات یکی از محصولات جدیدی این کارخانه بود که با موعد تحویل زمستان امسال به عرضه گذاشته شد. گرچه قرار بود دعوتنامه این خودروها در تابستان به مشتریان […]
چرا تولید کوییک اتوماتیک متوقف شد؟
گرچه پیگیریها از شرکت سایپا بدون پاسخ ماند، اما پیگیریها حاکی از آن است که این شرکت به دلیل ناتوانی در تأمین گیربکس اتوماتیک فعلاً کوییک اتومات را از خط تولید خود خارج کرده است. آنطور که حوالهداران کوییک اتوماتیک اطلاع دادهاند تا کنون دو دعوتنامه برای تبدیل این محصول به کوییک دنده دستی دریافت کردهاند. اما آنها همچنان منتظر دعوتنامه خودروی ثبتنامی خود هستند.
این گروه از مشتریان سایپا به این موضوع تأکید دارند که بنا بر قرارداد تنظیمشده بین آنها و شرکت خودروساز، سایپا باید تا کنون نسبت به ارسال دعوتنامه تحویل خودروی ثبتنامی اقدام میکرد، اما هنوز خبری از دعوتنامه نیست. حال به نظر میرسد شرکتهای خودروسازی قبل از تأمین قطعات مرتبط به تولید اقدام به فروش محصولاتی میکنند که صرفاً در خیال خود توان تأمین و تحویل آن را دارند.
موضوعی که در پیشفروش خودروهای وارداتی هم مشهود بود. گرچه آمار گمرک نشان میدهد در مجموع دو سال اخیر حتی ۴۰۰۰ خودرو هم وارد کشور نشده، اما بهمن سال گذشته وزارت صمت ۱۲۰ هزار خودروی وارداتی را بدون اینکه وجود خارجی داشته باشند به فروش گذاشت. اکنون نیز نوبت به سایپا رسیده تا بدین شکل منابع مالی خود را تأمین کند.
تمام این اتفاقات در حالی رخ داده که وزارت صمت دولت ابراهیم رئیسی همواره خود را تحولگر صنعت خودروسازی ایران معرفی کرده و دولت سیزدهم را منجی این صنعت میداند. این در حالی است که در هیچ نقطهای از جهان مردم برای اینکه صاحب خودرو شوند، بدین شکل در صفهای ماهانه و سالانه خودروسازان دولتی نمیمانند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰