محبوبترین پیامرسانها فیلترند!
یک نظرسنجی داخلی نشان میدهد اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان است و پیامرسانهای داخلی کمترین اقبال را در میان شهروندان دارند. بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا، مرکز افکارسنجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، که دوشنبه دوم بهمن منتشر شد، ۴۶.۵ درصد مردم ایران از رسانه اجتماعی اینستاگرام و ۳۵.۳ درصد از پیامرسان واتساپ و […]
یک نظرسنجی داخلی نشان میدهد اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان است و پیامرسانهای داخلی کمترین اقبال را در میان شهروندان دارند.
بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا، مرکز افکارسنجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، که دوشنبه دوم بهمن منتشر شد، ۴۶.۵ درصد مردم ایران از رسانه اجتماعی اینستاگرام و ۳۵.۳ درصد از پیامرسان واتساپ و ۳۴.۶ درصد هم از پیامرسان تلگرام استفاده میکنند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان میدهد که پیامرسانهای داخلی با وجود تبلیغات گسترده از محبوبیت کمتری در بین ایرانیان برخوردار هستند.
این آمار در حالی به دست آمده است که پیامرسانهای داخلی از بودجههای کلان دولتی بهره میبرند و تبلیغات زیادی برای افزایش ضریب نفوذ آنها در میان کاربران ایرانی صورت میگیرد، حال آنکه شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای خارجی کاملا فیلتر هستند و کاربران برای ورود به آنها باید از فیلترشکن استفاده کنند.
رسانههای اجتماعی داخلی مثل روبیکا و ایتا بعد از دوران فیلترینگ، با افزایش قابل توجهی مواجه شدهاند اما از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون، میزان استفاده آنها، تغییر قابل توجهی نداشته است. همچنین در ادامه این گزارش آمده: ۱۴.۹ درصد فقط از پیامرسانها و رسانههای اجتماعی داخلی استفاده میکنند. ۲۵.۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال همزمان از پیامرسانها و رسانههای اجتماعی خارجی و داخلی استفاده میکنند. ۲۲ درصد مردم نیز، گفتهاند از هیچ رسانه اجتماعی مجازی استفاده نمیکنند.
بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا، مرکز افکارسنجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، که دوشنبه دوم بهمن منتشر شد، ۴۶.۵ درصد مردم ایران از رسانه اجتماعی اینستاگرام و ۳۵.۳ درصد از پیامرسان واتساپ و ۳۴.۶ درصد هم از پیامرسان تلگرام استفاده میکنند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان میدهد که پیامرسانهای داخلی با وجود تبلیغات گسترده از محبوبیت کمتری در بین ایرانیان برخوردار هستند.
این آمار در حالی به دست آمده است که پیامرسانهای داخلی از بودجههای کلان دولتی بهره میبرند و تبلیغات زیادی برای افزایش ضریب نفوذ آنها در میان کاربران ایرانی صورت میگیرد، حال آنکه شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای خارجی کاملا فیلتر هستند و کاربران برای ورود به آنها باید از فیلترشکن استفاده کنند.
رسانههای اجتماعی داخلی مثل روبیکا و ایتا بعد از دوران فیلترینگ، با افزایش قابل توجهی مواجه شدهاند اما از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون، میزان استفاده آنها، تغییر قابل توجهی نداشته است. همچنین در ادامه این گزارش آمده: ۱۴.۹ درصد فقط از پیامرسانها و رسانههای اجتماعی داخلی استفاده میکنند. ۲۵.۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال همزمان از پیامرسانها و رسانههای اجتماعی خارجی و داخلی استفاده میکنند. ۲۲ درصد مردم نیز، گفتهاند از هیچ رسانه اجتماعی مجازی استفاده نمیکنند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰