مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز:

رسانه به سهم خود، گاهی قوی‌تر از آموزش و پرورش نقش‌آفرینی می‌کند 

فارس_ سید عبدالصمد موسوی در دیدار با خبرنگاران نقش رسانه را در پرورش افکار مخاطب کودک و نوجوان بسیار تأثیرگذار دانست. 

کلمه نیوز_ موسوی که در جلسه مشترک همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز با روزنامه شهر مردم و پایگاه‌های خبری سخن می گفت ضمن تبریک و قدردانی برای تحقق کار بزرگ و وعده صادق که موجب عزت و افتخار بیش از پیش ایرانیان شد گفت: آموزش و پرورش بر خود می‌بالد که در سند تحول بنیادین، یکی از بال‌های کمکی‌اش رسانه است؛ امروزه جهان مملو از پیام‌های رسانه‌ای مختلفی است که زمان و مکان نمی‌شناسد و کسی هم از آن در امان نیست و همه در معرض این پیام‌ها هستند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در ادامه گفت: کودک و نوجوان و رسانه به دلایل فراوانی ارتباط دوسویه با هم دارند. کودک و نوجوان از علاقه‌مندان و متقاضیان رسانه نوین است و رسانه هم خیلی علاقه‌مند است که بر روی این جامعه مخاطب برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کند تا با تولید برنامه‌ و محتواهای مورد علاقه‌ی آنها بتواند اثرگذار باشد.

به گفته‌ی موسوی این ارتباط دوسویه می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد؛ کودک و نوجوان امروز آزاد است و این آزادی وقت و زمان گاهی اوقات نشان دهنده سبک زندگی است. زندگی آپارتمان‌نشینی که کودک را از گروه همسالان دور کرده، کودک را به سمت استفاده و پرکردن اوقات فراغت با استفاده از رسانه سوق می‌دهد و به همین دلیل است که می‌گوییم رسانه ابزاری تأثیرگذار است.

او تصریح کرد تأثیرگذاری رسانه هم شدید است و هم ماندگار و این شدت و ماندگاری گاهی از بسیاری از ابزارهای تعلیم و تربیت بیشتر است و باعث می‌شود نظام تعلیم و تربیت برای شکل دادن یک فرهنگ نو، برای تحول در نظام فکری کودک و نوجوان به دنبال معبری کوتاه و مطمئن باشد و این معبر چیزی جز رسانه نیست که پل ارتباطی ما با خانواده‌هاست؛ پلی ایمن و مطمئن که باید ارتباطی ایمن و مطمئن و با رعایت اخلاق برقرار کند.

موسوی انتظاراتی هم از رسانه‌ها داشت؛ کمک به گسترش علم یکی از این خواسته‌ها بود که به گفته‌ی او، وضعیت علمی و فرهنگی را بهبود می‌دهد و عمومی‌سازی علم در جامعه جزء وظایف اصلی است و کارآمدترین واثرگذارترین ابزار در این مقوله، رسانه است.

تأکید بر اخلاق و نشر حقیقت و ارائه اخبار صحیح و قابل اعتماد، مواردی دیگری بود که موسوی به آن اشاره کرد.

در این جلسه راه‌های مشترک همکاری آموزش و پرورش ناحیه سه با روزنامه شهر مردم و پایگاه‌های خبری و ارتباطی بررسی شد.