در بهزیستی استان مرکزی صورت گرفت،

آیین اهدای ۵۵ سری جهیزیه به زوجین تحت حمایت بهزیستی استان مرکزی

مرکزی-کلمه نیوز-آیین اهدای ۵۵ سری جهیزیه به زوجین تحت حمایت بهزیستی استان مرکزی، همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ازدواج در بهزیستی استان مرکزی با عنوان جشن وصال یار برگزار شد.

محمود حسین آبادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، در این آیین گفت:
یکی از کارکردهای دولت خدمتگزار کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقر و گسترش عدالت اجتماعی است.

وی افزود: امروز ۵۵ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی هدیه می شود که هر سری جهیزیه شامل ۵ قطعه مزین شده به تکه فرشی از حرم امام رضا(ع) می باشد و یک میلیارد و ۲۰۰ هزار ریال هزینه هر سری جهیزیه است که با همکاری شرکای اجتماعی و خیرین و بهزیستی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان تهیه شده اند.

حسین آبادی اظهار کرد: از سری اقداماتی که توسط اداره کل بهزیستی استان مرکزی صورت گرفته می توان به راه اندازی مرکز حمایت از اطفال در اراک اشاره کرد، ضمن اینکه این اداره کل سعی در راه اندازی مرکز دندانپزشکی رایگان و مرکز اشتغال بانوان را نیز دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه غربالگری های صورت گرفته سبب شده دیگر متولدین معلول، نابینا و ناشنوا نداشته باشیم، گفت: برقراری حق پرستاری بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای خانواده های دهک پایین نیز در حال ارائه است.

وی به استخدام معلولان اشاره کرد و یادآور شد: سهم استان مرکزی از استخدام معلولان ۱۵۹ نفر بوده که از این تعداد ۲۲ نفر جذب بهزیستی می شوند.