استاندار مرکزی:

معرفی شهدا همچون شهید چمران وظیفه مسئولان است

مرکزی-کلمه نیوز-مراسم اولین برنامه ستاد هماهنگی سالگرد شهادت شهید دکتر مصطفی چمران برگزار شد.

استاندار مرکزی در مراسم اولین برنامه ستاد هماهنگی سالگرد شهادت شهید دکتر مصطفی چمران، گفت: وظیفه معرفی شهدا و شهید چمران برعهده ما است.

فرزاد مخلص الائمه افزود: استان مرکزی بزرگان بیشماری همچون امام خمینی ره را به جامعه معرفی کرده است که تاثیرات بسیار زیادی را در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به عناصر هویتی جوانان، گفت: یکی از این شاخصه ها، شهدای شاخص دفاع مقدس است که در نظر سنجی که اخیرا انجام شده است اکثر جوانان این شهدا را نمی‌شناسند یا فقط اسم آنها را شنیده اند.

استاندار مرکزی یادآور شد: وظیفه ماست که این شهدا را به نسل بعدی معرفی کنیم و اگر ما نتوانیم این شخصیت ها را ثبت و ضبط و معرفی و به عنوان یک جریان واقعی نسل به نسل منتقل کنیم ممکن است که بعد ها آنها را به عنوان یک افسانه ببینند که واقعیت ندارد.

در ادامه مهندس چمران به بیان خاطراتی از شهید چمران پرداخت و به برنامه‌های سالگرد شهید چمران طی هفته آینده در ساوه اشاره کرد.

در پایان مراسم از کتاب چهارده خرداد شهیده فاطمه غیاث آبادی رونمایی شد و همچنین به نمایندگی از همسر شهید چمران لوح تقدیر و هدیه نفیسی تقدیم مهندس چمران گردید.