رصد فعالیت های عمران روستایی شهرستان آباده در بازدید فرماندار و روسای ادارات

فارس_ فرماندار ویژه شهرستان آباده با حضور روسای ادارات ، بخشدار مرکزی ،مدیر بنیاد مسکن آباده و برخی مسوولان از روستای های بخش مرکزی این شهرستان بازدید کردند.

کلمه نیوز_ حمید رضا عابدی ، مدیر بنیاد مسکن شهرستان آباده در حاشیه این بازدید ، اجرای طرح های زیر بنایی در شهرستان آباده را زمینه ساز توسعه دوچندان این شهرستان دانست و اضافه کرد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه وتعمیرات حوادثی روستایی از جمله عملکردهای بنیاد مسکن دراین شهرستان است ، تسهیلات قرض الحسنه روستایی کمک هزینه ای جهت ساخت حمام وسرویس بهداشتی برای روستائیان وهمچنین برای روستائیانی که تسهیلات نوسازی استفاده نموده ونتوانسته اند منزل مسکونی خود را تکمیل نمایند ، بنیاد مسکن در این زمینه در سالی که گذشت با انعقاد ۱۸۱ قرار داد ۲۵۰ فقره تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان آباده از پیگیری صدور اسناد مالکیت شهری به تعداد ۳۰ سند و پیگیری صدور اسناد مالکیت روستایی به تعداد ۱۰۰ برگ سند تک برگ خبر داد و صدور اسناد مالکیت با مشارکت ثبت اسناد و املاک را یکی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن در این شهرستان دانست. در این زمینه ۲۷۰ پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال شده و ۷۰ قطعه از اراضی نیز تعیین تکلیف شده است.

فرماندار ویژه شهرستان آباده نیز در این بازدید با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در توسعه روستایی خواستار شتاب بخشی به اجرای طرح های زیر ساختی در این شهرستان شد.