مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

۷ هزار و ۸۸۲ هکتار از حریم جاده های استان مرکزی پاکسازی شد

مرکزی-کلمه نیوز-مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : از آغاز پویش ملی " مسیر سبز – ایران پاک " تا کنون 7 هزار و 882 هکتار از حریم جاده‌های این استان از زباله پاک‌ سازی شده است .

یوسف یوسفی افزود: استان مرکزی به عنوان نخستین استان کشور است که بحث پاکسازی حریم جاده‌ها را از زباله در سال ۹۹ با هدف اشتغالزایی برای کارگران آسیب دیده از کرونا و حفظ محیط زیست آغاز کرد و سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پی این اقدام ارزشمند، طرح پاک‌سازی حریم جاده‌ها را به عنوان طرح ملی مسیر سبز ایران پاک به تمامی استانداران اعلام و ابلاغ کرد.

یوسفی اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته و اجرای این طرح تاکنون ۴۳ هزار و ۹۹۹ کیسه زباله در ۶۹۱ روز کاری جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره باینکه هدف ازاین پویش ملی پیشگیری از آلودگی و پراکندگی زباله‌ها و پسماند در طبیعت بیان داشت : در راستای اجرای این طرح ۶۳ درصد از راه‌های اصلی ۶۶ درصد ازراههای بین شهری ۱۳و درصد راه‌های روستایی پاکسازی شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد طرح پاکسازی زباله از حریم جاده‌ها اقدام ارزشمندی است که نقش موثری در کمک به حفاظت از محیط زیست دارد وامید است این طرح با قوت و در سایه همکاری و مشارکت بخش‌های مختلف ادامه دار باشد.