بیست کیلومتر آتش‌بر در پارک ملی بمو پاکسازی و ترمیم شد

فارس_ در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی در فصل گرم سال، ۲۰ کیلومتر آتش‌بر در محدوده محیط‌بانی اکبرآباد پارک ملی بمو با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و همکاری اداره راه و شهر سازی پاکسازی و ترمیم شد.

کلمه نیوز_ مجید خانبازی، مسئول مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: این عملیات با هدف ایجاد حریم امن و جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی به داخل پارک ملی بمو در فصل گرم سال انجام شد.

خانبازی در ادامه افزود: با توجه به بارندگی های بهاری در استان فارس، پارک ملی بمو به دلیل شرایط اقلیمی و وجود گونه‌های گیاهی متنوع، در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارد. از این‌رو، پاکسازی و ترمیم به موقع آتش‌برها از جمله اقدامات ضروری برای حفظ این گنجینه ارزشمند طبیعی است.

وی در پایان از همکاری اداره راه و شهرسازی و همچنین تلاش شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در اجرای این عملیات قدردانی کرد.

روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از عموم مردم درخواست می‌کند: از رها کردن ته سیگار روشن در حاشیه خیابان ها و روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و مراتع خودداری کنند.

در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، مراتب را به سرعت به نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.و با حفظ و نگهداری از عرصه‌های طبیعی، به حفظ تنوع زیستی و زیبایی‌های استان فارس کمک کنند.