پورمحمدی: نظام برنامه‌نویسی باید واقع‌بینانه حرکت کند

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امشب در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» با اشاره به اهمیت برنامه‌های پنج‌ساله، اظهار کرد: در تدوین برنامه پنج‌ساله دوم، چهارم، پنجم و ششم نقش داشتم. در زمینه برنامه‌های پنج‌ساله متاسفانه فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد از آن‌ها اجرا شده است. وی تاکید کرد: در سازمان […]

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امشب در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» با اشاره به اهمیت برنامه‌های پنج‌ساله، اظهار کرد: در تدوین برنامه پنج‌ساله دوم، چهارم، پنجم و ششم نقش داشتم. در زمینه برنامه‌های پنج‌ساله متاسفانه فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد از آن‌ها اجرا شده است.

وی تاکید کرد: در سازمان بازرسی که بودم، برنامه سوم را در حالتی خوشبینانه بررسی کردیم که حدود ۴۲ تا ۴۳ درصد آن اجرایی شده بود. برنامه برای اجرا است. فقدان انضباط مجریان یا بی‌توجهی آنان به برنامه‌ها و اعمال سیاست‌های خودشان در اجرا نشدن برنامه‌ها موثر است.

پورمحمدی ادامه داد: شاید نطام برنامه‌ریزیمان اشکال دارد که اینگونه می‌شود. برنامه‌نویسی ملزوماتی دارد از جمله اینکه باید واقع‌بینانه باشد و شرایط و بستر اجرای برنامه فراهم باشد. باید ابزار ظرفیت‌های مادی و اجتماعی و شرایط اجرای برنامه را در نظر بگیریم. در کنارش باید به شرایط بیرونی هم توجه کنیم.

ادامه دارد