استاندار سابق فارس:

کشور را بدون برنامه و با توهم نمی‌توان اداره کرد

استاندار سابق فارس گفت: کشور را بدون برنامه و با توهم نمی‌توان اداره کرد.

کلمه نیوز_ «عنایت الله رحیمی» استاندار سابق فارس در مراسم آغاز به کار ستادهای انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان فارس افزود: امروز هم خوب می دانیم که کشور به رغم همه توانمندی ها و پتانسیل ها با معضلات و مشکلاتی مواجه است و متاسفانه به دلیل سیاستگذاری ها و تصمیم گیری های بعضا غلط و اشتباه هر روز این پتانسیل ها و توانمندی ها بیش از پیش هدر می رود.

وی ادامه داد: از این رهگذر می بینیم که معیشت مردم دچار تنگنا شده و سرپرستان خانواده شرمنده اعضای خانواده خودشان هستند و می بینیم که نخبگان به عنوان سرمایه‌های مادی و معنوی کشور به تنگ آمده و اقدام به مهاجرت به دیگر کشورها می‌کنند.

او اظهار کرد: امروز می بینیم که داشتن یک مسکن حداقلی برای مردم و به ویژه جوانان تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شده است.

متاسفانه سرمایه گذاری در کشور بدلیل بی ثباتی اقتصادی و ‌تحریم‌ها کم صورت می گیرد حتی به اندازی نیست که استهلاک سرمایه گذاری ها گذشته را پاسخ بدهد، درصورتیکه سرمایه گذاری هم باید استهلاک سرمایه گذاری ها گذشته وهم باید نیازهای امروز و ‌آینده را پاسخگو باشد، یکی از راههای بدست آوردن سرمایه، واگذار امور به مردم، ‌سرمایه گذاری داخلی و دیگر سرمایه گذاری خارجی هست که هردومتاثر از سیاست داخلی ‌خارجی ‌تحریم ها هست.

استاندار سابق فارس گفت: روزهای پایانی دولت اعتدال، ارز با حدود ۲۳ هزار تومان به دولت مستقر تحویل داده شد و امروز قیمت آن به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده است.

رحیمی افزود: در آن سال ها در خیابان ارم شیراز بعضا علیه مدیران وقت راهپیمایی می‌کردند که چرا قیمت مرغ به ۱۸ هزار تومان رسیده اما امروز از ۸۰ هزار تومان فراتر رفته است و همه آنها کسانی بودند که فکر می کردند با در دست گرفتن سکان اداره کشور می‌توانند کشور را بر اساس همان ذهنیتی که دارند مدیریت کنند اما وقتی بر سر کار آمدند و وارد سیستم اجرا شدند دیدند که چنین نیست.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم، سه روزه مشکلات بورس را حل می‌کنیم، اینکه بگوییم چهار میلیون مسکن می‌سازیم در حالی که ملزومات آنرا هم نتوانسته ایم فراهم کنیم در واقع بیانگر این است که شناخت چندانی از دستگاه های اجرایی کشور نداریم.

او اظهار کرد: امروز فرصتی ایجاد شده که مردم می‌توانند با حضور خودشان در انتخابات، آن مواردی که بعضا دست نیافتنی تلقی می‌کنند را دست یافتنی کنند و قطعا حماسه حضور آنها می تواند موثر و مفید باشد.

استاندار سابق فارس بیان کرد: اگر بخواهیم رقیبی برای دکتر مسعود پزشکیان بیان کنیم قطعا قهر مردم با صندوق رای خواهد بود و اگر این موضوع حل شود می توان گفت که به زودی پیروزی حاصل خواهد شد.

رحیمی افزود: امیدواریم با برنامه هایی که دکتر پزشکیان دارد و با توجه به مردمی بودن، پاک دست بودن، با صداقت بودن و استفاده از نظرات کارشناسی، دولت وی بتوانیم از مشکلات کشور بکاهد و آنها را در جهت رفاه و آسایش مردم حل کند.

وی ادامه داد: وقتی سوابق دکتر پزشکیان را مطالعه می‌کنیم می بینیم که او به رقم اینکه در چارچوب فکری اصلاح طلبی می‌گنجد اما نیروی حزبی نیست و یک نیروی فراگیر است و امیدواریم دولت آینده وی نیز دولتی فراگیر از همه نیروهای توانمند، کاربلد، جوان و متخصص باشد.

او اظهار کرد: حکومت ها برای مردم هستند نه مردم برای حکومت ها و وقتی ما دولتی را انتخاب می کنیم آن دولت باید مسیر و بستر تحقق مطالبات به حق مردم را فراهم کند.

استاندار سابق فارس گفت: عرصه انتخابات عرصه رقابت است و قطعا خود کاندیداها بیشتر از هر فرد دیگری می توانند تاثیرگذار باشند و ما هم بتوانیم انتشار دهنده مباحث و برنامه‌های آنها باشیم و روشنگری کنیم.

رحیمی افزود: با توجه به برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری، در بین سیاسیون و کاندیداها آمادگی وجود نداشت که فرصت فعالیت و تبلیغ بیشتر را داشته باشند به ویژه اینکه برخی که نسبت به احراز صلاحیت خود اطمینان داشتند فرصت بیشتری را نیز برای برنامه ریزی و فعالیت انتخاباتی در اختیار داشتند.

وی ادامه داد: در بین انسان‌های شریف و کاردانی که در اردوگاه فکری اصلاح طلبان حضور داشتند آقای دکتر پزشکیان پس از عبور از این مرحله خود را به جامعه عرضه کرده و امیدواریم که مورد حمایت قرار گیرد.

او اظهار کرد: حضور مردم همواره افق گشایی کرده و منجر به حل مشکلات شده، از حضور در دوران انقلاب که منجر به پیروزی انقلاب شد تا دوران دفاع مقدس و همچنین حضور مردم در حماسه دوم خرداد و سوم خرداد که خاطرات آن مسرت بخش است و دولتی پاک دست که هم در زمینه توسعه فرهنگی و سیاسی و به ویژه در حوزه اقتصاد که ادعا نداشت بسیار خوب عمل کرد و همه اینها تجربه‌های گذشته ما از حضور مردم در عرصه است.